У початок

У січні індійський експорт ДП в Європу досягнув дворічного мінімуму

Індійський експорт дизельного пального з низьким вмістом сірки в Європу в січні може досягти дворічного мінімуму після безпрецедентного максимуму минулого місяця, оскільки ризики безпеки Червоного моря підвищують витрати на транспортування, кажуть торговельні джерела й аналітики. Про це повідомляє The Hindu.

Дані відстеження руху суден Kpler, LSEG і Vortexa показали, що обсяги скоротилися приблизно на 80% порівняно з попереднім місяцем, до 33 400-58 000 барелів на день (б/д).

Постійно високі витрати на фрахт, ймовірно, змусять продавців вантажів з Індії шукати покупців в Азії, що призведе до ще більшого скорочення постачань у Європу напередодні сезону технічного обслуговування нафтопереробних заводів (НПЗ), вважають трейдери й аналітики.

Фрахтові ставки на маршруті Азія-Європа зросли більш ніж на 30% за останній тиждень, щоб врахувати надбавку за ризик війни. «Збої в Червоному морі збігаються з початком глобального сезону технічного обслуговування нафтопереробки, причому прогнозується, що перебої в США досягнуть піку в лютому, а капітальні ремонти в Європі — приблизно в березні», — пишуть аналітики Shipbrokers Gibson.

Найбільший НПЗ у Європі – завод Shell Pernis у Нідерландах – розпочав технічне обслуговування, у результаті якого до середини квітня буде відключено половину його потужності, що становить 400 тис. б/д. ExxonMobil також закриває свій Роттердамський НПЗ потужністю 191 тис. б/д на технічне обслуговування з середини лютого до кінця квітня.

Імпорт з Індії також було обмежено нижчими середніми тиражами сирої нафти в січні через незначне технічне обслуговування на деяких нижніх установках на НПЗ Reliance в Джаманагарі, повідомили два торговельні джерела, посилаючись на дані IIR про НПЗ. Reliance не відразу відповів на запит про коментар.

Однак експорт авіаційного палива в Європу з Індії залишається із відкритим арбітражним вікном і стабільним попитом. Як повідомило одне європейське джерело, оперативні своп-ціни на авіапаливо торгуються щонайменше на $3 за барель вище від дизельного пального, що еквівалентно додатковим надбавкам до вартості вантажу.

Згідно з даними відстеження руху суден Vortexa і Kpler, щонайменше 88 тис. б/д реактивного палива за січень, ймовірно, буде спрямовано в Європу.

«Я думаю, що експорт дуже відкритий, — сказав індійський нафтопереробник, який щомісяця пропонує експортні вантажі реактивного палива, посилаючись на арбітражне вікно. — Але вантажоперевезення були шаленими».

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти