У початок

У Румунії побільшало газу, але українські імпортери не укладають нових угод через високі ціни

У середині грудня на румунському ринку ціни на скраплений газ залишаються високими. Нагадаємо, цього місяця Sonatrach підвищила ціни реалізації СВГ у регіоні в середньому на $10/т, тому всі партії продукту, що потрапляють до ринку протягом грудня, продаються з урахуванням нових премій. Проте газу на ринку побільшало.

Трейдери повідомляють, що днями у Мангалії почали розвантажувати продукт, який прибув раніше. Також 13-18 грудня очікується прибуття трьох LPG-танкерів у Галац, доставлять до порту близько 12 тис. тонн газу. Минулого тижня еnkorr повідомляв, що у Галаці завершив розвантаження танкер Belgravia. Зі слів учасників ринку, автомобільні партії ПБТ у Мангалії продаються за $805-810/т. У Галаці газ пропонується за $880-890/т, але жодна з компаній не повідомила про нові укладені угоди.

Цього тижня було укладено кілька угод на постачання ПБТ до закарпатських станцій. За даними учасників ринку, на умовах DAP Батєво і DAP Чиєрна-над-Тисою було продано близько 3 тис. тонн продукту сербського і єгипетського походження за $920-950/т. Покупці визнають, що ціни цих постачань вищі за газ порівняно з угодами на польських кордонах. Але через вкрай повільні темпи пересування вагонів коліями PKP, ціна на продукт набуває другорядного значення.

Ситуація на ринку Польщі не зазнала суттєвих змін, газу в країні достатньо. По окремих угодах зафіксовано зниження цін на $5-10. З урахуванням вартості доставки до українського кордону ціни на автомобільні партії газу при наявності сертифікату походження зменшилися до $855-880/т. У країнах Балтики вартість газу цього тижня майже не змінилася. За даними еnkorr, з латвійських терміналів ПБТ відвантажувався за $650-660/т, з литовських — $680-710/т, що з урахуванням доставки до українського кордону становить $830-850/т.

У середині грудня в Польщі й країнах Балтики спостерігається погіршення погодних умов. Через негоду автоцистерни рухаються повільніше, ніж зазвичай. «Наші вантажівки накрили рясні снігопади на кордоні Литви й Польщі, дуже швидко їхати не виходить через те, що на автошляхах працює техніка», — коментує стан доріг імпортер з Києва.

Інші учасники ринку також вказують на складні погодні умови, через які доставка газу в Україну стає довшою майже на добу, проте не вважають ситуацію критичною. Більш ніж за автошляхи імпортери переймаються за роботу залізниці. Вже кілька тижнів поспіль польська PKP працює у напруженому стані, що призводить до затримки постачань.

Польські компанії у свою чергу кажуть про затримки з боку «Укрзалізниці». «Ми продали 500 тонн газу для однієї української мережі АЗС, але вже два тижні вагони стоять на кордоні», — розповідає один із польських трейдерів. Ціни на залізничні партії цього тижня трохи збільшилися через зростання курсу євро й становлять $901-922/т на умовах DAP Ізов і DAP Ягодин.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти