У початок

У липні Львівщина очолила рейтинг реєстрацій електромобілів

У липні український автопарк поповнили понад 7 тис. електромобілів (BEV), повідомляє асоціація «Укравтопром» на своєму телеграм-каналі.

Як зазначається у повідомленні, найактивніше реєстрували електрокари у Львівській області, місті Києві й Київській області.

Регіони-лідери з реєстрацій:

  • Львівська область — 970 авто (88% вживані),
  • м. Київ — 884 авто (62% вживані),
  • Київська область — 673 авто (68% вживані),
  • Дніпропетровська область — 584 авто (68% вживані),
  • Одеська область — 400 авто (69% вживані).

Якщо йдеться про найпопулярніші моделі серед нових авто, то на більшості ринків, окрім Дніпропетровщини, лідером став BYD Song Plus. У Дніпропетровській області найчастіше обирали Honda eNS1.

Серед вживаних авто, ввезених з-за кордону, ситуація має такий вигляд: Tesla Model Y — найпопулярніша у місті Києві, Київській області, Львівщині й Дніпропетровщині. Nissan Leaf — лідер в Одеській області.

Як писав enkorr раніше, у липні попит на вживані авто з-за кордону зріс на 12%, причому найшвидше додають у популярності саме електромобілі. У липні їхня частка зросла з 15,3% до 24,7%.

Бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.

Попри те, що країна змушена захищатися, а гроші на оборону можна взяти тільки в бюджеті, лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.

Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.

Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.

«Давайте ми ці експерименти відкладемо на після війни. Тому що якщо ми не встоїмо, то нам уже не те що електромобілі — нам уже нічого не допоможе», — наголосив експерт.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти