У початок

У березні росія експортувала з чорноморських портів рекордний обсяг нафти

Експорт сирої нафти з російських портів у Чорному й Азовському морях збільшився у березні 2022 року порівняно з лютим на 95,4% — до 5,566 млн тонн. Про це свідчать дані дослідження Інституту Чорноморських стратегічних досліджень і Моніторингової групи BlackSeaNews, повідомляють «Порти України».

«Це значно перевищує показники будь-якого з попередніх місяців, починаючи з квітня 2022 року», — зазначається у публікації.

Це рекордне збільшення відбулося за рахунок експорту у країни, що не входять до ЄС, G7 та інших, які підтримали нафтове ембарго, що діє з 5 грудня 2022 року. Вони імпортували в березні 2023 року 91.4% загального обсягу російської нафти з портів Чорного моря. Зростання склало 2,7 раза. На рейдову перевалку поблизу Греції експортовано 8,6% загальних обсягів.

Основними імпортерами й драйверами цього зростання в березні 2023 стали Індія (зростання до попереднього місяця в 1,6 раза, до 1,243 млн тонн), Сінгапур (в 9,2 раза, до 1,064 млн тонн), Китай (в 5,5 раза, до 877,2 тис. тонн).

Морський експорт сирої нафти з Чорного моря до рейдової перевалки поблизу берегів Греції в березні 2023 року склав лише 476,5 тис. тонн, або 8,6% загальних обсягів. При цьому зазначається, що в березні вперше не зафіксовано заходжень танкерів з російською сирою нафтою з Чорного моря безпосередньо в порти країн Євросоюзу.

Перевезення російської сирої нафти в березні 2023 здійснювали 45 танкерів під прапорами 9 країн: Греції — 16 танкерів, росії (перереєстровані в ОАЕ) й Індії — по 7, Туреччини — 6, Ліберії — 5, Кіпру, Британських Віргінських островів, Маршалових островів і Китаю — по одному танкеру.

«росія не збирається скорочувати ні видобуток, ні експорт нафти. російські заяви про начебто скорочення видобутку нафти, скоріш за все, є інформаційною маніпуляцією. Мета цієї маніпуляції — сприяння зростанню світових цін на нафту. Ця російська політика, скоріш за все, координується з ОПЕК+. Дефіциту танкерного флоту для забезпечення цих перевезень не спостерігається», — підсумовується у дослідженні.

На початку червня Євросоюз затвердив шостий пакет економічних і персональних санкцій проти росії й білорусі у зв’язку з російським повномасштабним військовим вторгненням в Україну. Основною складовою шостого пакета санкцій стала заборона на імпорт російської нафти морем. Ембарго набрало чинності з 5 грудня 2022 року для нафти і з 5 лютого 2023 року – для нафтопродуктів.

Крім того, коаліція, до якої входять 27 країн Євросоюзу, США, Канада, Японія, Велика Британія й Австралія, встановила цінову «стелю» на морські перевезення російської нафти поза ЄС, після чого найбільші західні страхові компанії перестали страхувати судна, які транспортують нафту з росії за ціною, вищою $60 за барель.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти