У березні обсяги імпорту дизельного палива в Туреччину продовжували зростати. За даними турецького Інституту статистики, в країну було ввезено 1,047 млн тонн продукту, це на 20% більше, ніж у лютому.
Збільшення загального обсягу імпорту відбулося за рахунок зростання постачань палива російського виробництва. У березні Туреччина розмитнила 866 тис. тонн дизпального, що надійшло з росії. Цей обсяг склав 83% від загального імпорту. За даними сервісів відстеження суден, у березні понад 80% постачань російського продукту здійснювалось у порти «Ізміт», «Мармара» й «Мерсін».
Унаслідок зростання закупівель російського продукту постачання дизпального з інших країн значно зменшилися або взагалі припинилися. За останні три місяці зникли постачання продукту з Болгарії й Італії, а відвантаження з Індії і Греції впали у кілька разів.
У I кварталі обсяги імпорту дизпального в Туреччину зросли на 28%, до 2,69 млн тонн. Одним із чинників збільшення обсягів закупівель стало зростання попиту на пальне внаслідок землетрусу, що стався у країні на початку лютого 2023 року. Під час відновлювальних робіт у постраждалих регіонах зросло споживання дизельного палива, на чкому працює вантажна й будівельна техніка.
Обсяги експорту дизпального з Туреччини у березні збільшилися на 33%, до 303 тис. тонн, а в I кварталі — на 20%, до 788 тис. тонн. Зі слів учасників українського паливного ринку, Туреччина є найбільшим постачальником дизпального сумнівного походження.
«Враховуючи, що велика частка продукту, що відвантажується до турецьких портів, надходить з росії, є висока ймовірність придбати саме російський дизель», — каже один з трейдерів, що закуповує нафтопродукти на півдні.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти