У початок

Торік польські порти перевалили понад 2 млн тонн ДП з США

Обсяги перевалки дизпального й газойлю у балтійських портах Польщі в грудні зменшилися на 22%, до 423 тис. т, свідчать дані Консалтингової групи «А-95».

Найбільшою країною-постачальником, як і в попередні місяці, були США. У грудні у польські порти надійшло 270 тис. т американського дизелю, це на 47% більше порівняно з листопадом. Найбільші обсяги американського дизелю було відвантажено з терміналів заводів ExxonMobil, Pemex і Motiva у Мексиканській затоці.

Постачання палива з регіону ARA в грудні зменшилися зі 160 тис. т до 106 тис. т. З цього обсягу 53 тис. т дизпального було відвантажено з Нідерландів, 53 тис. т — з Бельгії.

Надходження палива з фінського Neste у Порвоо становили 32 тис. тонн проти 30 тис. тонн у листопаді. У цей період у польські порти не доправлялися вантажі зі Швеції й Латвії.

Найбільші обсяги дизпального й газойлю минулого місяця було розвантажено у Гдині, сюди надійшло 173 тис. т продукту, це на 28% менше порівняно з листопадом. Постачання на термінал «Нафтопорт» у Гданську зменшилися зі 132 тис. т у листопаді до 114 тис. тонн у грудні. Надходження палива на термінали Щецина й Свіноуйсьце впали зі 173 тис. тонн до 135 тис. тонн.

За минулий рік обсяги перевалки імпортного дизпального й газойлю у портах Польщі становили 5,5 млн т, що лише на 1% перевищує показник 2023 року. Темпи зростання обсягів перевалки уповільнюються, оскільки також зменшуються темпи зростання експортних відвантажень. Якщо 2023 року постачання морського дизелю з Польщі в Україну зросли на 270 тис. т, то 2024-го зростання становило лише 140 тис. т.

Торік найбільшою країною-постачальником дизельного пального в Польщу морським шляхом були Сполучені Штати. Обсяги постачань американського продукту зросли з 477 тис. т до 2,19 млн т. Фактично паливо з США замінило російський продукт після впровадження ембарго 5 лютого 2023 року. Найбільшими покупцями американських дистилятів стали компанії Unimot, яка отримує обсяги через термінал у Гдині, й «Укрпалетсистем», яка є співвласником термінала у Щецині.

Другим за обсягами постачальником дизпального був шведський виробник Preem, який минулого року відвантажив до Польщі 942 тис. т. Шведське паливо переважно возять компанії Anwim, яка має власну мережу з 500 АЗС, і група Unimot.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти