У початок

Тіньовий флот танкерів рф може спричинити екологічну катастрофу — FT

Створений для постачання російської нафти «тіньовий флот» із застарілих танкерів, які курсують без покриття відповідальності перед третіми особами від Міжнародної групи страховиків (IG), становить небезпеку для екології й створює ризики масштабного розливу нафти. Про це з посиланням на Financial Times пишуть «Порти України».

Витіснення торгівлі російською нафтою в тінь спричинило побоювання страховиків і політиків щодо непередбачуваних наслідків розливу нафти. В енергетичному секторі занепокоєні тим, що дрібні, менш досвідчені трейдери тепер перевозять нафту на довші відстані на старих суднах із невідомим рівнем страхування.

Виконавчий директор норвезької компанії Gard Рольф Торе Роппестад підрахував, що з моменту повномасштабного вторгнення росії в Україну ще «кілька тисяч» суден торгують по всьому світу, не маючи страхового покриття від IG, до якої входять переважно європейські й американські страховики. Зі слів Роппестада, серед цих суден значна частина так званого тіньового флоту – застарілих нафтових танкерів, які були зібрані росією в обхід західних санкцій і часто застраховані на місцевому рівні.

«Це соціальна й екологічна катастрофа, яка очікує свого часу, і вона має викликати у всіх нас велику занепокоєння», — зазначив голова Gard.

Він додав, що ризик можливої екологічної катастрофи тільки наростатиме, оскільки все більше суден перестають нести відповідальність за можливий розлив палива після аварії та його наслідки. На його погляд, дрібніші страховики можуть не впоратися з наслідками таких розливів.

Після початку російської повномасштабної війни в Україні західні країни заборонили суднам під російським прапором заходити до своїх портів, а також заборонили морський експорт нафти російського виробництва. Разом із цим ЄС і Британія заборонили страхувати, фінансувати і надавати судна для перевезення російської нафти, за винятком випадків, коли вартість постачань нижча від встановленого в $60 за барель обмеження. Водночас росія у відповідь заборонила продавати нафту тим особам і організаціям, у контрактах із якими фігурує ціновий ліміт.

Багато суден, які не користуються послугами IG, покладаються на інших страховиків «каско» в росії й на Близькому Сході. Іран і Венесуела вже давно використовують власні тіньові флотилії з декількох сотень суден для обходу санкцій. Іран має власного страховика Kish, створеного після того, як західні страховики припинили співпрацю з цією країною.

Найчастіше танкери з російською нафтою, які прямують до Індії й Китаю, проходять через протоки між Данією і Швецією в гирлі Балтійського моря.

Про створення росією «тіньового флоту» писав наприкінці минулого року Bloomberg. Опитані агентством експерти вказали на кількість закупівель суден, що зросла, неназваними покупцями. За даними аналітичної компанії Braemer, росія закупила 240 великих і малих суден, які ще торік займалися експортом іранської й венесуельської нафти. FT повідомляла про сотню танкерів російського «тіньового флоту».

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти