У початок

Танкери-привиди, які обслуговують Венесуелу й Іран, можуть переорієнтуватися на рф

Старі танкери-привиди, які зараз обслуговують санкційні торгові операції Венесуели й Ірану, може бути використано для потреб росії. Про це йдеться у звіті британського судового брокера Gibson, пишуть «Наші гроші» з посиланням на портал PortNews.  

У звіті «Куди йдуть застарілі танкери» брокер повідомляє, що відсутність списання великих танкерів пов’язано саме з їхньою зайнятістю на перевезеннях іранської та/або венесуельської нафти і нафтопродуктів. Тенденція ще більше увиразнилась із минулого року, і список танкерів, пов’язаних із санкційною торгівлею, продовжує зростати. На сьогодні 12% існуючого флоту VLCC (Very Large Crude Carrier) з осадкою до 21 м і 9% флоту Suezmax з осадкою до 16 м пов’язані з іранською та/або венесуельською торгівлею, причому більшість суден побудовано 2003 року й раніше.

Утім, санкційні торгові операції вкрай неефективні: більшість суден здійснюють завантаження раз або двічі на рік, а решту часу проводять в очікуванні навантаження або розвантаження.

Дані про експорт теж свідчать про неефективність таких операцій. За оцінками Kpler, з травня 2021 року по квітень 2022 року Венесуела й Іран експортували 0,55 млн барелів на добу (б/д) та 0,73 млн б/д відповідно. Якщо припустити, що всі ці барелі призначено для Китаю з поділом 30/70 між Suezmax і VLCC, то для торгових операцій знадобилося б лише 20 VLCC і 30 Suezmax.

«Міжнародні зусилля з досягнення компромісу з Іраном і Венесуелою активізувалися в останні місяці, і якщо санкції, пов’язані з експортом іранської та/або венесуельської сирої нафти, буде ослаблено або знято, то конкурентоспроможні танкери, які торгуються на міжнародному рівні, ймовірно, займуть домінуюче становище на цьому ринку. Для «примарного» флоту [який зараз обслуговує Венесуелу й Іран] це може стати причиною списання, але оскільки західні уряди все більше віддаляються від росії, принаймні деякі з цих суден, ймовірно, знайдуть нові можливості для використання», – припускає у своєму звіті судовий брокер Gibson.

Також PortNews нагадав, що у квітні The Wall Street Journal повідомляв, що росія обходить чинні санкції щодо постачання нафти в Європу за допомогою відправки до невказаних пунктів. Там сировину змішують із іншим паливом, що формально робить її вже не тільки російською, – так виходить, наприклад, так звана «латвійська суміш».

Крім того, у травні The Economist писав про групу відстеження російських танкерів.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти