У початок

Старі танкери стали менш затребуваними через проблеми з безпекою – дослідження

Старі танкери, які були затребувані протягом останнього року, стали менш привабливими, натомість покупці шукають судна меншого тоннажу як з інвестиційного погляду, так і для зниження ризиків, повідомляє «Інтерфакс-Україна».

З початку повномасштабного збройного вторгнення росії в Україну на ринок було залучено нове покоління власників танкерів, коли часто компанія чи покупець, яких неможливо визначити, купували старі судна. У той час як у першій половині цього року продажі нафти невідомим або нерозкритим покупцям продовжували зростати, склавши близько 53,6% від загальних продажів, середній вік уживаних танкерів знизився з 18 років у лютому до 15 років на цю мить, відзначає старший аналітик сервісу з відстеження й оцінки суден VesselsValue Ребекка Галанопулос.

На її погляд, однією з причин, через яку покупці обирають нові судна, є побоювання з приводу проблем безпеки. Такі могли з'явитися після інциденту у травні, коли спалахнув Aframax Pablo, побудований 1997 року. «Судно перейшло з рук у руки неназваним покупцям на початку цього року», – зазначається у статті.

Крім того, внаслідок того, що вартість танкерів перебуває на своєму 15-річному максимумі, з'явилося багато кандидатів на продаж. Особливо така тенденція помітна у секторах VLCC і Aframax. «Думка покупців така, що якщо вони хочуть інвестувати за такими високими цінами, то хотіли б витратити ще кілька мільйонів на більш сучасний тоннаж, особливо якщо він оснащений скрубером», – йдеться в дослідженні.

«Вартість 15-річних Aframax збільшилася приблизно на 5,38% з початку червня, з $39,35 млн до $41,3 млн, що є найвищим рівнем із жовтня 2008 року», – пише аналітик.

«Кількість угод купівлі-продажу Aframax у першій половині 2023 року зросла приблизно на 5% у річному обчисленні. Серед помітних продажів – Aframax Minerva Zoe (дедвейтом 105,3 тис. тонн, побудований в березні 2004 року Hyundai Samho HI), проданий китайським покупцям за $31 млн», – наводить дані VesselsValue.

Однак разом із цим ціни на застарілі VLCC останнім часом різко впали, і з початку третього кварталу 2023 року вартість 20-річних суден знизилася приблизно на 6,89% – з $44,1 млн до $41,1 млн. Продажі також скоротилися – до 7-ми у другому кварталі порівняно з 32 на початку року, а порівняно з першим півріччям 2022 року цей показник знизився на 36%. Помітні продажі включають Lulu (дедвейтом 316,5 тис. тонн, липень 2003 року, Hyundai Heavy Ind), який продали невідомим китайським покупцям за $42,5 млн.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти