Запаси дизельного пального, мазуту й авіаційного палива в США не змогли відновитися після 10-річного мінімуму, досягнутого торік, коли високі ціни змусили адміністрацію Байдена розглянути питання про заборону експорту палива, зробивши ринки вразливими до потрясінь пропозиції, коли попит підвищиться наприкінці літа. Про це повідомляє Reuters.
Незважаючи на те, що ціни на дизельне пальне впали на 30% порівняно з минулим роком, обмежені постачання можуть спричинити проблеми, якщо економіка США й світова економіка зміцниться в останньому кварталі року.
Згідно з останніми даними Управління енергетичної інформації США (EIA), запаси цього палива, відомого як дистиляти, все ще перебувають поблизу 10-річного мінімуму і становлять трохи більше 118 млн барелів.
Численні проблеми на нафтопереробних заводах завадили зростанню запасів дистилятного палива, як це зазвичай відбувається влітку.
На нафтопереробному заводі Phillips 66 Bayway у Нью-Джерсі установка каталітичного крекінгу потужністю 150 тис. барелів на день (б/д), найбільша установка з виробництва бензину в Західній півкулі, була вимкненою більшу частину червня й липня через незапланований ремонт.
Установка риформінгу Marathon Petroleum потужністю 75 тис. б/д на НПЗ в Галвестон-Бей (штат Техас) не працює після пожежі 15 травня, у результаті якої загинув один робітник. Установка, також найбільший риформінг у Західній півкулі, перетворює побічні продукти нафтопереробки на продукт, що підвищує октанове число, який використовується в бензині.
Згідно з даними нафтопереробної компанії IIR Energy, загалом незаплановані відключення в червні становили в середньому близько 550 тис. б/д, що майже вдвічі перевищує позапланове відключення потужностей у червні 2022 року, коли було близько 290 тис. б/д.
«Це не звичайна річ», — сказав торговець нафтопродуктами з Х’юстона.
Запаси не зросли, навіть попри те, що попит на дизпальне був значно нижчим, ніж рік тому, через слабкі вантажні перевезення й промислову активність.
«Низькі запаси дистиляту можуть стати проблемою, якщо цього літа відбудуться повені або урагани, які вплинуть на нафтопереробні заводи», — сказала Гілларі Стівенсон, старший директор відділу розвідки енергетичних ринків IIR.
Збільшення витрат на зберігання запасів через вищі відсоткові ставки також зменшило бажання нафтопереробників заповнювати резервуари для зберігання й спонукало трейдерів витрачати запаси там, де вони могли, сказав Ерні Барсаміан, засновник і генеральний директор The Tank Tiger, розрахункової палати термінального зберігання, розташованої в Прінстоні (Нью-Джерсі).
«Трейдери й нафтопереробники втомлюються від зберігання, щоб скористатися можливостями готівкового ринку, а також тому, що вимоги до оборотного капіталу занадто високі», — сказав Барсаміан.
Замість цього американські нафтопереробники спрямовують ДП в Європу, чиї нафтопереробники працювали з меншою потужністю і також потребують постачань, щоб замінити російське паливо, яке зараз потрапило під санкції.
Проте експорт не пояснює, чому запаси такі низькі. Потік російського дизельного експорту в Латинську Америку, який зазвичай є ключовим експортним ринком для американського палива, частково спричинив падіння експорту дистилятів із США нижче від рівня 2022 року з квітня, згідно з даними трейдерів і EIA.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти