У початок

Скраплений газ взяв курс на зниження

Із 5 по 13 лютого вартість скрапленого газу дещо знижувалась, втративши в середньому 250 грн/т (56 850 грн/т). Зменшилися, порівняно з тижнем раніше, і ціни на ресурс на Українській енергетичній біржі з середньозваженої 56 679 грн/т до 55 656 грн/т. Про це свідчать дані УЕБ і моніторингу Консалтингової групи «А-95».

цйкцкуу

Загалом на торги виставили 5,3 тис. т газу. Ресурс «Укрнафти» коштував 56 293-56 940 грн/т зі зниженням до 54 530-55 500 грн/т на важкий продукт і на газ із західних базисів «Укргазвидобування» — 56 000-56 940 грн/т. Вартість залізничних партій виробників становила 54 500-56 000 грн/т.

На аукціоні приватних виробників 11 лютого ціна на газ становила 57 000 грн/т, що на 600 грн/т нижче, ніж тижнем тому.

Досить помірний попит на ресурс внутрішнього виробництва пов’язаний з очікуваннями компаній на вигідніший газ із Півдня. «Виробникам потрібно орієнтуватися на паритет до цін на Півдні, а не на імпорт із Заходу», - зазначив один із учасників торгів.

За підрахунками, пропан густиною 506 кг/м3 з півдня по 56 000 грн/т у столиці коштуватиме близько 30 грн/л, що на 0,5-1 грн/л дешевше, ніж сьогоднішній газ з аукціону.

Наразі на півдні пропозиції пального відсутні. Через погодні умови надходження танкерів затримуються. «Учора Суліна працювала на вихід, сьогодні – на вхід. Тому через два-три дні газ з’явиться», - розповів один із імпортерів.

Зі слів учасників ринку, повинен прибути ресурс «Мартін Трейду» (близько 3 тис. т) і «ДЗД Транс». Для першого це буде перша морська партія газу, яка вже майже повністю продана.

Крім того, протягом тижня планується надходження газу і у «БРСМ-Нафти». Компанія пропонує його за ціною 53 700 грн/т (густина 547 кг/м3).

Зростає кількість пропозицій ресурсу на заході країни. Через появу в Польщі дешевшого газу з високим вмістом російського бутану, постачання з країни з 3 по 9 лютого зросло в 2,2 раза, до 3,7 тис. т.

Загалом через українсько-польський кордон завезли за тиждень 5,9 тис. т пального, що є найбільшим показником з початку року.

54353454.png

З урахуванням низького споживання LPG, імпорту, який зараз надходить з обох напрямків, більш ніж достатньо. «Зараз проблема номер один на ринку – це споживання. Його немає», - наголосили в одній з великих паливних компаній.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти