У початок

Скорочення постачань Саудівською Аравією спонукають покупців шукати нафту в інших країнах

Азійські нафтопереробні заводи, відповідальні майже за третину світового споживання палива, готуються перейти за сирою нафтою в інше місце, якщо Саудівська Аравія й останні обіцяні скорочення постачань з росії позбавлять їх барелів, повідомляє Reuters.

Дві країни-виробники заявили в понеділок, що вони продовжать і поглиблять обмеження до серпня. Разом зі скороченнями, які вони вже зробили, і поточними скороченнями іншими країнами ОПЕК+, загальне скорочення становитиме — принаймні на папері — 3,1 млн барелів на день (б/д), або близько 3% світового споживання.

Трейдери в Азії заявили, що є велика пропозиція барелів від виробників за межами альянсу з 23 країн — особливо в таких місцях, як США, Західна Африка й Північне море, до яких вони можуть звернутися, якщо регіон справді постраждає від останніх скорочень.

Будь-який приплив до Азії нафти з Атлантичного басейну може для виробників Близького Сходу, з одного боку, сприяти виснаженню постачань у США і Європі, де знаходяться найбільш торговані у світі ф’ючерсні контракти на нафту. З іншого боку, це може означати втрату частки ринку попиту з найшвидшим зростанням.

Поки що поштовхи видобутку з боку Саудівської Аравії та її союзників не вплинули на загальні ціни на нафту, які тижнями тримаються на рівні від 70 до 80 доларів за барель.

У найближчі кілька днів Саудівська Аравія опублікує офіційні ціни продажу своєї нафти для різних регіонів купівлі по всьому світу. Ці цифри, часто тісно віддзеркалені іншими сусідніми виробниками, можуть мати ключове значення для визначення попиту з різних регіонів. Зазвичай їх випускають до п’ятого числа кожного місяця.

До останніх скорочень трейдери передбачали, що ціни на серпневі вантажі із Саудівської Аравії залишаться незмінними — на тому рівні, який багато хто з них вважає відносно високим. Кілька трейдерів заявили, що вони очікують зростання цін, якщо Саудівська Аравія має намір скоротити постачання.

Минулого місяця попит на азіатському спотовому ринку був високим, але очікування відносно високих цін на саудівську нафту в серпні можуть стримувати інтерес до термінових вантажів з Близького Сходу в Азію в цьому циклі, кажуть трейдери.

Спред між двома еталонними марками нафти Brent і Dubai також різко скоротився за останній місяць, що вказує на те, що прив’язана до Brent нафта може бути більш привабливою. Дешевші витрати на доставку також знижують загальну вартість імпорту для доставки на далекі відстані з Атлантики.

Нафтопереробники в Південній Кореї, Індії, Китаї й Тайвані можуть коливатися між барелями з Близького Сходу і так званими арбітражними вантажами. Наприклад, вони можуть використовувати американський клас West Texas Intermediate або North Sea Forties замість Murban в Абу-Дабі, і замінити Upper Zakum або Oman на норвезький Johan Sverdrup або Mars із США.

Цього місяця два південнокорейські нафтопереробні заводи (НПЗ) придбали близько 6 млн барелів сирої нафти у США, яка є сумішшю як легкої, так і середньої кислої нафти, повідомили трейдери, які побажали залишитися невідомими.

І вже є ознаки того, що в Азії попит на західноафриканські сорти зростає. Зі слів трейдерів, які працюють на цих ринках,  китайські нафтопереробники вже розкупили відносно велику кількість ангольських вантажів, тоді як державні нафтопереробні підприємства в Індонезії й Індії також купили деякі нігерійські вантажі для завантаження в серпні.

Арбітражні потоки з Північного моря в Азію також відновилися, що означає, що переміщувати барелі на тисячі миль вигідно.

У Північному морі найбільшим попитом користувався «Йохан Свердруп». Це була остання ставка з премією в $1,70 за барель до порівняння Dated Brent у вікні ціноутворення, проведеному S&P Global Commodities Insights, відомому трейдерами як Platts. Зараз він дорожчий, ніж «Екофіск», який легший і солодший і зазвичай має вищу ціну.

Згідно з даними відстеження руху суден, два супертанкери зараз перевозять сорт Forties Північним морем у Китай. Вантаж має прибути за призначенням наступного місяця. Це перші вантажі, прийняті азіатськими покупцями з січня, свідчать дані, зібрані Bloomberg.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти