У початок

Sinopec прогнозує, що споживання нафти в Китаї досягне піку на 2027 рік

Sinopec заявив 19 грудня, що очікує, що споживання нафти в Китаї досягне піку на 2027 рік, оскільки попит на дизельне пальне й бензин слабшає, зазначивши при цьому, що нова адміністрація Трампа представляє головний знак питання для енергетичної промисловості Китаю. Про це повідомляє Reuters.

Пік 2027 року становитиме не більше 800 млн метричних тонн, або 16 млн барелів на день (б/д), заявив державний енергетичний гігант. Це чіткіший прогноз, ніж минулого року, коли Sinopec поставив пік приблизно в 800 млн тонн між 2026 і 2030 роками.

Це буде більше, ніж 750 млн тонн, спожитих 2024 року. Згідно з прогнозом компанії, цьогорічний рівень знизився приблизно на 10 млн тонн порівняно з минулим роком і став другим річним падінням за два десятиліття.

Другий термін президентства Дональда Трампа є ключовим 2025 року, сказав Ван Пей, заступник генерального директора Дослідницького інституту економіки та розвитку Sinopec, додавши, що найбільша невизначеність для ринку полягає в тому, як потенційні зміни у режимі санкцій США можуть вплинути на 1,5 млн б/д експорту іранської нафти.

Китай – найбільший покупець нафти в Ірані, причому більшість йде на незалежні нафтопереробні заводи (НПЗ).

Зміни в екологічній політиці, а також торгові й технологічні бар'єри вплинуть на економіку Китаю та енергетичний перехід, сказали в компанії, вказавши на значний вплив останньої торгової війни.

Але Трамп також може знизити напруженість в Україні й на Близькому Сході, усунувши з ринків певну премію за ризик.

У Sinopec заявили, що більш широке використання СПГ і електромобілів зменшить попит на бензин і дизельне пальне, і що нафтохімічний сектор у кінцевому підсумку споживатиме більше нафти, ніж транспортний.

Очікується, що попит на дизельне пальне впаде на 5,5% у річному обчисленні – до 174 млн тонн. Вантажівки, що працюють на скрапленому природному газі, які становили 22% парку за перші три квартали, витіснили 49 млн тонн дизельного пального 2024 року.

2025 року попит на бензин скоротиться на 2,4%, до 173 млн тонн. Електромобілі витіснять близько 26 млн тонн, або 15% споживання бензину.

З трьох ключових продуктів нафтоперероблення очікується зростання лише споживання авіаційного палива – на 7% за рік, до 45,5 млн тонн.

Зі слів представника Sinopec, 2060 року на нафтохімічний сектор припадатиме 55% споживання нафти, порівняно з 22% 2024 року.

Очікується, що видобуток сирої нафти в Китаї досягне 215 млн тонн 2025 року, а потужність перероблення нафти становитиме від 960 до 970 млн тонн на рік.

За даними уряду, видобуток сирої нафти за січень-листопад цього року становив 194,92 млн тонн, що на 1,9% більше, ніж роком раніше.

Sinopec також заявив, що споживання природного газу в Китаї може досягти піку раніше, але на вищому рівні, ніж прогнозувалося минулого року.

Очікується, що на 2030 рік споживання природного газу в Китаї досягне 570 млрд кубометрів і досягне плато на рівні приблизно 620 млрд кубометрів між 2035 і 2040 роками. У торішньому прогнозі Sinopec заявляв, що споживання природного газу в Китаї досягне плато на рівні 610 млрд кубометрів приблизно на 2040 рік.

Споживання природного газу прогнозується на рівні 458 млрд кубометрів 2025 року, що на 6,6% більше, ніж торік, додали у Sinopec.

Компанія також очікує, що викиди вуглекислого газу в Китаї від діяльності, пов'язаної з енергетикою, досягнуть найвищого рівня.

Очікується, що викиди вуглецю, пов’язані з енергетикою, досягнуть піку на 2030 рік на рівні від 10,8 до 11,12 млрд тонн. Для порівняння, торішній прогноз передбачав пік у 10,1 млрд тонн між 2026 і 2030 роками.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти