У першому півріччі 2025 року автопарк електромобілів в Україні збільшився на 23,4% — до 167,3 тис. одиниць. Про це йдеться у аналітичному звіті Auto-Consulting, який є у розпорядженні enkorr.
Згідно з даними, з понад 31,7 тис. електромобілів, які з’явилися на українських дорогах з початку року, лише 6 172 авто були новими. Переважна більшість — 25,5 тис. — це імпортовані вживані машини.
Серед найпопулярніших брендів:
Для порівняння, у сегменті гібридів за шість місяців було реалізовано 9,5 тис. нових авто, а імпортованих з пробігом — лише 5,7 тис.
Сукупно автопарк електрокарів і гібридів зріс за пів року на 19,3% — до 291 тис. одиниць. Але саме електросегмент забезпечив найбільше зростання.
Як зазначається в аналітиці Auto-Consulting, за звітний період частка електромобілів у структурі продажів електрифікованих авто в Україні становила 60%, з яких 66,6% припало на імпортовані вживані авто, 16,1% — на нові електромобілі, 13% — на перепродажі вживаних авто всередині країни.
Натомість гібриди охопили 40% ринку, де:
Таким чином, вживані електромобілі (особливо з імпорту) залишаються рушієм зростання ринку, тоді як сегмент гібридів показує активнішу динаміку саме в нових продажах.
Нагадаємо, за даними асоціації «Укравтопром», у першому півріччі 2025 року український автопарк поповнився 30,8 тис. уживаних легкових авто віком до п’яти років. Електромобілі зайняли найбільшу частку – 49% угод.
Бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.
Тому лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.
Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.
Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.
«Давайте ми ці експерименти відкладемо на після війни. Тому що якщо ми не встоїмо, то нам уже не те що електромобілі — нам уже нічого не допоможе», — наголосив експерт.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти