У початок

Секонд-хенд рулює: майже 85% електрокарів в Україні — б/у

У першому півріччі 2025 року автопарк електромобілів в Україні збільшився на 23,4% — до 167,3 тис. одиниць. Про це йдеться у аналітичному звіті Auto-Consulting, який є у розпорядженні enkorr.

Згідно з даними, з понад 31,7 тис. електромобілів, які з’явилися на українських дорогах з початку року, лише 6 172 авто були новими. Переважна більшість — 25,5 тис. — це імпортовані вживані машини.

Серед найпопулярніших брендів:

  • TESLA — +21 231 авто, з них 1 956 нових і 19 275 вживаних
  • NISSAN — +6 569 авто (334 нових, 6 235 вживаних)
  • VOLKSWAGEN — +5 167 авто (1 155 нових, 4 012 вживаних)
  • RENAULT — +3 701 авто (490 нових, 3 211 вживаних)
  • HYUNDAI — +2 190 авто (247 нових, 1 943 вживаних)
  • AUDI — +2 191 авто (319 нових, 1 872 вживаних)
  • CHEVROLET — +2 036 авто (287 нових, 1 749 вживаних)
  • BYD — +1 926 авто (182 нових, 1 744 вживаних)
  • MERCEDES-BENZ — +1 407 авто (94 нових, 1 313 вживаних)
  • DONG FENG — +1 223 авто (140 нових, 1 083 вживаних).

Для порівняння, у сегменті гібридів за шість місяців було реалізовано 9,5 тис. нових авто, а імпортованих з пробігом — лише 5,7 тис.

Сукупно автопарк електрокарів і гібридів зріс за пів року на 19,3% — до 291 тис. одиниць. Але саме електросегмент забезпечив найбільше зростання.

Як зазначається в аналітиці Auto-Consulting, за звітний період частка електромобілів у структурі продажів електрифікованих авто в Україні становила 60%, з яких 66,6% припало на імпортовані вживані авто, 16,1% — на нові електромобілі, 13% — на перепродажі вживаних авто всередині країни.

Натомість гібриди охопили 40% ринку, де:

  • 24,9% становили нові авто,
  • 10,4% — внутрішні перепродажі,
  • 4,6% — імпортовані вживані авто.

Таким чином, вживані електромобілі (особливо з імпорту) залишаються рушієм зростання ринку, тоді як сегмент гібридів показує активнішу динаміку саме в нових продажах.

Нагадаємо, за даними асоціації «Укравтопром», у першому півріччі 2025 року український автопарк поповнився 30,8 тис. уживаних легкових авто віком до п’яти років. Електромобілі зайняли найбільшу частку – 49% угод.

Бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.

Тому лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.

Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.

Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.

«Давайте ми ці експерименти відкладемо на після війни. Тому що якщо ми не встоїмо, то нам уже не те що електромобілі — нам уже нічого не допоможе», — наголосив експерт.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти