У початок

Саудівська Аравія витісняє росію з нафтового ринку Азії

Країни Азії збільшують закупівлю нафти в Саудівській Аравії й скорочують їх у росії. На це накладається загальне зниження попиту на нафту у регіоні. Наступного року конкуренція серед постачальників може загостритися ще більше, пише Reuters.

Обсяги надходження саудівської нафти у країни Азії зазвичай перевищують російські. Але останні три місяці намітилося збільшення розриву, який у листопаді став особливо суттєвим. Середньодобовий імпорт саудівської нафти зріс з 5,28 млн у жовтні до 5,83 млн барелів у листопаді, за даними LSEG Oil Research, а російської — впав з 3,96 млн до 3,51 млн, найнижчого рівня з січня.

Таким чином, розрив у місячних постачаннях становив 2,32 млн барелів, чого цього року ще не було.

росія у прагненні отримати валюту за свою нафту розраховує фактично лише на Китай з Індією, тоді як Саудівська Аравія має різноманітнішу клієнтську базу. При цьому обидва головні покупці віддали перевагу близькосхідній нафті, зазначає Reuters. Китай скоротив закупівлі нафти з росії з 2,19 млн до 2,04 млн, а Індія – з 1,75 млн до 1,47 млн. Водночас Китай збільшив імпорт саудівської нафти з 1,62 млн до 1,68 млн, а Індія — з 610-ти до 770 тис..

Перерозподіл відбувається на тлі посилення західних санкцій проти танкерів російського «тіньового» флоту. Минулого тижня Великобританія внесла у чорний список 30 суден, у результаті під обмеженнями вже 73 танкери. Тобто росії складніше знаходити судна для доставлення нафти й нафтопродуктів.

Крім того, наступного року боротьба за клієнтів може загостритися. Споживання нафти в Азії 2024 року, очевидно, виявиться нижчим, ніж роком раніше, попри прогнози зростання з боку Міжнародного енергетичного агентства й ОПЕК (картель при цьому з липня щомісяця знижує свої оцінки). За перші 11 місяців цього року імпорт становив 25,52 млн барелів на добу (б/д), що на 370 тис. менше, ніж за аналогічний період минулого року.

Основна причина спаду — зниження попиту з боку Китаю, чия економіка сповільнюється, ринок нерухомості (який разом з будівельною галуззю, що працює на нього, є великим споживачем нафтових і нафтохімічних продуктів) перебуває в кризі. При цьому країна переводить вантажівки на газ, стрімко нарощує випуск електромобілів (їх уже продається більш ніж половина) й сонячну електрогенерацію.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти