Баланс ринку дизельного палива в серпні 2020 р. збільшився на 7% – до 616,5 тис. т, у порівнянні з серпнем 2019 року (541 тис. т). Про це enkorr повідомили в «Консалтинговій групі А-95» з посиланням на дані власного дослідження.
За звітний місяць імпорт ДП виріс на 10,7% – до 520 тис. т, тоді як виробництво на українських НПЗ зросло, в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року, на 35,4% – з 71,4 до 96, 7 тис. т. Частка внутрішнього виробництва в балансі ринку підвищилася до 15,7% проти 13% у серпні 2019 р..
Основне зростання продемонстрував Кременчуцький НПЗ («Укртатнафта»), збільшивши випуск ДП майже в півтора раза – до 90,2 тис. т з 63,6 тис. т торік у серпні. Низький показник серпня 2019 р. пояснюється призупиненням роботи трубопроводу «ПрикарпатЗахідтранс», через введення спецмита.
Постачання по трубопроводу «ПрикарпатЗахідтранс» у серпні 2020 р. склало 46,7 тис. т. Залізницею через російсько-український кордон за звітний місяць надійшло 66,4 тис. т, ще 84,2 тис. т – за змішаною логістичною схемою через трубопровідний термінал у Гомелі.
З Білорусі в серпні імпортовано 225 тис. т, на чверть менше обсягу минулорічного серпня (299 тис. т). Імпорт з Литви виріс на 14,7% – до 53,6 тис. т.
Морські постачання в серпні 2020 р. склали 42,7 тис. т, що майже в півтора раза менше обсягу «морського» імпорту серпня 2019 г. (61 тис. т).
За 8 місяців 2020 р. обсяг ринку дизельного палива склав 4,71 млн т, що на 7% більше, ніж за аналогічний період 2019 р. (4,4 млн т).
Виробництво на українських НПЗ зросло на 43,6% – до 751 тис. т, а їх частка в балансі ринку – до 16%. Імпорт ДП за 8 місяців 2020 р. збільшився на 2% – до 3,96 млн т.
Імпорт з РФ у січні-серпні скоротився на 3,3% – до 1,7 млн т. Постачання з Білорусі впали на 18,4% – до 1,27 тис. т, з Литви виросли на 53% – до 404,4 тис. т. Морський імпорт зріс майже вдвічі – до 550 тис. т, проти 284 тис. т за 8 місяців 2019 р..
Експерти «Консалтингової групи А-95» вважають, що ринок дизельного палива упродовж останніх шести місяців перебуває в стані перманентного профіциту, про що свідчать збільшені запаси палива на складах, а також неприбуткова торгівля дизпаливом як у велико-, так і в дрібнооптовому сегментах ринку .
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти