У початок

Ринок авіапального у 2020 р. скоротився вдвічі

Також є російською мовою

Баланс ринку (імпорт і внутрішнє виробництво) авіаційного пального за підсумком 2020 р. скоротився вдвічі, до 244 тис. т, порівняно з 2019 р. (483,2 тис. т). Про це enkorr повідомили в Консалтинговій групі «А-95» з посиланням на дані власного дослідження.

Відвантаження авіапального з Кременчуцького НПЗ («Укртатнафта») у 2020 р. зменшилися на 60%, до 107,2 тис. т. Внаслідок цього частка «Укртатнафти» в балансі ринку гасу знизилася з 45,2% позаторік до 44% в 2020 р..

Імпортні постачання за звітний рік скоротилися на 48%, до 136,7 тис. т.

При цьому імпорт ресурсу з Білорусі впав майже вчетверо, до 18,6 тис. т. Відзначимо, в квітні, червні, серпні та вересні 2020 р. білоруське авіапаливо зовсім не імпортувалося, а в листопаді-грудні постачання скоротилися до мінімальних 200 і 100 т відповідно.

В «А-95» раніше повідомляли, що активний імпорт білоруського авіапального знаходиться під питанням, по-перше, у зв'язку з фактичним відходом найбільшого покупця в особі Baltic Grand Service, по-друге, через агресивну цінову політику «Укртатнафти», що має надлишки гасу і нарощує присутність в аеропортах.

У 2,5 раза скоротилися постачання авіагасу з Литви. Загалом за звітний рік було імпортовано 64 тис. т проти 153 тис. т у 2019 р.. Постачальниками за цим напрямом залишаються «Сокар Україна», «Глуско Україна», «Амік» та ін..

Різке зниження обсягу ринку стало наслідком пандемії COVID-19, через загрозу якої уряд України вводив обмеження на пасажирські авіарейси з 17 березня по 15 червня. Однак авіаперельоти у повному обсязі не відновилися й досі.

За даними Державіаслужби, в 2020 р. пасажиропотік через аеропорти скоротився на 64,4%, до 8,6 млн чоловік. Українські авіакомпанії – основні споживачі авіагасу – за рік знизили кількість пасажирських рейсів на 57%, до 44,2 тис..

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти