Цього місяця російські постачальники мазуту планують досягти рекордного експорту у Китай, пише Bloomberg.
Згідно з даними дослідницької компанії Kpler, російські виробники планують продати Китаю в травні понад 350 тис. барелів мазуту — менш цінну частину бареля, ніж бензин і дизель.
Потоки мазуту в Китай різко зросли після лютого, коли набуло чинності обмеження цін на російські нафтопродукти. Закупівлі нещодавно різко зросли, оскільки провінція Шаньдун, де розташовано більшість незалежних нафтопереробних заводів країни, почала проводити перевірки якості бітумної суміші, ще однієї улюбленої сировини.
«Ми очікуємо, що надходження мазуту в Китай залишатимуться високими в травні й збільшуватимуться з червня», — сказав Цзянань Сун, лондонський аналітик Energy Aspects Ltd.
Китайським «чайникам» було виділено меншу квоту на імпорт сирої нафти в перших двох партіях 2023 року порівняно з минулим роком, а це означає, що вони повинні покладатися на іншу сировину, наприклад, мазут для своїх потреб у переробці.
російські нафтопереробні підприємства, ймовірно, збільшать постачання прямогонного мазуту з високим вмістом сірки і багатих дистилятом сортів М100 до Азії на цілих 140 тис. барелів на день (б/д) найближчими тижнями, оскільки вони завершать технічне обслуговування потужностей, додав Energy Aspects Sun.
Зі слів Віктора Катони, аналітика Kpler, росія зараз постачає приблизно 35-40% усього мазуту, імпортованого Китаєм.
Купівельний розгул Китаю може не тривати, оскільки влада встановлює щорічну систему квот для недержавних заводів на імпорт мазуту.
На 2023 рік розподіл залишається стабільним на рівні 16,2 млн тонн, з яких понад половину вже могло бути використано станом на кінець квітня, згідно з Energy Aspects’ Sun. Уряд планує оприлюднити квітневі показники імпорту нафтопродуктів 20 травня.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти