У початок

Ринок ДП в Азії під тиском на тлі спаду попиту в Китаї

Китайський з індійським дизельні ринки, на які припадає основна частина азійського попиту, демонструють ознаки уповільнення, що потенційно може призвести до ще більшого зниження цін на сиру нафту. Про це пише Bloomberg.

У Китаї, найбільшому імпортері нафти, попит на паливо скорочується, тоді як в Індії зростання споживання впало. На цьому тлі прибутки нафтопереробників у всьому регіоні від перероблення дубайської сирої нафти на дизельне пальне впали більш ніж на 40% з початку року, свідчать дані Bloomberg Fair Value.

Доля Diesel має значення, тому що промислове паливо – це та «робоча конячка», яка є опорою традиційного глобального енергетичного ринку, приводячи в дію вантажівки, гірничу промисловість, будівництво і сільське господарство. Згідно з даними Міжнародного енергетичного агентства (МЕА), на нього припадає найбільша частка продукції, виробленої з сирої нафти в усьому світі. Слабші умови для дизельної ударної нафти, при цьому світовий еталонний показник Brent цього тижня досяг найнижчого рівня з кінця 2023 року на тлі занепокоєння щодо глобального надлишку.

Слабкість дизельного пального в Азії повторює тенденції в Європі, де цього тижня ф’ючерси досягли найнижчого рівня з середини 2023 року. Останніми днями ключовий показник для вимірювання рентабельності виробництва палива в цьому регіоні впав до найнижчого рівня за більш ніж 15 місяців, створивши зустрічний вітер для нафтопереробників.

У Китаї, де економічне зростання сповільнюється, криза нерухомості поглиблюється і зростає занепокоєння, що уряд не досягне цільових показників ВВП, очевидне споживання дизельного пального цього року впало більш ніж на 10%. Згідно з підрахунками Bloomberg на основі офіційних даних, це перше повне падіння за останні три роки.

Частково причиною падіння в Китаї є циклічність — охолодження зростання з’їдає попит, оскільки активність уповільнюється, але є також структурний елемент від поширення альтернатив. Більше вантажівок переходять на природний газ, тоді як серед автомобілів відсоток нових комерційних авто, що працюють на природному газі, й електромобілів, зріс до 5,2% і 11,7% 2024 року проти 2,9% і 0,7% 2020-го.

В Індії, де економічне зростання значно випереджає китайське, дизель все ще стикається з проблемами. За перші вісім місяців року споживання зросло на 2,4%, що свідчить про те, що ринок усе ще зростає, але значно нижче порівняно з 6,7% за той самий період 2023 року й майже на 10% 2022-го.

«Посилення норм викидів, побоювання повної заборони дизельних транспортних засобів і майже паритетні ціни на бензин і дизельне пальне в країні змінюють уявлення споживачів», — сказав Мудіт Наутіял, старший аналітик з досліджень компанії Wood Mackenzie Ltd., додавши, що попит стикається з ризиками через електрифікацію. 

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти