У початок

Повернення на Олімп: постачання з Греції перевищать 200 тис. т

Санкції проти порту «Констанца» з 1 жовтня активізували попит на дизпальне з альтернативних джерел, насамперед з Греції. Помітне зростання постачань грецького продукту відбулося ще у серпні, а у вересні постачання досягли 17-місячного максимуму в 136 тис. т, свідчать дані Консалтингової групи «А-95».

Утім, у жовтні трейдери мають намір взяти нову висоту. Зі слів учасників ринку, цього місяця було законтрактовано близько 40 танкерних партій з грецьких НПЗ, що еквівалентно 200-240 тис. т.

«Греція цілком може замістити обсяги Констанци. І це ще повністю не розкритий потенціал постачань з Motor Oil», — сказав трейдер, що постачає грецьке паливо. У жовтні основну частку імпорту становитиме продукт Hellenic Petroleum, тоді з Motor Oil надійде лише 4-5 партій.

Але, як зазначає співрозмовник, у зимовий період Motor Oil здатен постачати втричі більше. З обсягами проблем не має бути, а от чи витримає грецький дизель українську зимову погоду, стане зрозуміло вже найближчим часом.

«Наразі вже вантажаться партії з показниками -15°С/-5°С, а взимку обіцяють показники -20°С/-5°С, що відповідає зимовій якості», — зазначив один з трейдерів.

Усупереч очікуванням премії на грецький дизель у жовтні майже не змінилися. Проте перебудова маршрутів постачань палива позначилася на вартості перевезення. Через зростання обсягів імпорту з Греції ставки фрахту на танкерні партії впродовж останнього місяця помітно зросли.

Якщо у другій половині вересня деякі покупці змогли узгодити вартість транспортування на рівні $37-38/т, то у жовтні ставки зросли до $42-45/т. При цьому перевізники були також не проти переглянути умови укладених раніше угод, звісно, у бік підвищення ставок фрахту.

Зростання фрахту відносно серпня, коли такого ажіотажу ще не спостерігалося, становило приблизно $10/т. У середньому це додає приблизно 40 копійок на літрі до ціни на внутрішньому ринку. Втім, ринок пам’ятає й більш високі ставки фрахту. Наприклад, у січні 2024 року перевезення деяких партій грецького дизелю обходилося в $54-60/т.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти