У початок

«Провели роботу»: як змінився податковий рейтинг мереж АЗС

Консалтингова група «А-95» провела дослідження рівня сплати операційних податків у січні-вересні 2023 р. у розрахунку на один літр реалізованого пального найбільшими автозаправними мережами України.

Його результати у матеріалі «Місцями – з проясненнями: як податківці полюють на «паливні» податки» представив директор «А-95» Сергій Куюн.

Зазначимо, податкове навантаження на один літр пального розраховується як сума надходжень (податок на прибуток, ПДВ, ПДФО, ЄСВ тощо), поділена на кількість проданих літрів за даними розрахунково-касових апаратів.

Максимальний результат щодо податкового навантаження за підсумками дев’яти місяців 2023-го — 3,03 грн/л — показала мережа Socar. Аналіз свідчить, що такого показника досягнуто завдяки гарним ставкам зарплат і сплаті ПДВ, який генерують оптові ланцюжки Socar, суттєво збільшивши активність у другому півріччі.

Мережа ОККО протягом третього кварталу покращила показник податкового навантаження з 2,39 грн/л у другому кварталі до 2,49 грн/л. Загалом із початку року податкове навантаження мережі становило 2,3 грн/л.

У п’ятірку лідерів з показниками 1,79 грн/л, 1,50 грн/л і 1,38 грн/л також увійшли Shell, Amic і UPG відповідно. Податкове навантаження «БРСМ» зросло з 0,46 грн/л у другому кварталі до 2,39 грн у третьому. «Залік» за дев’ять місяців — 1,21 грн/л.

«Якщо лідируючі позиції ОККО й Socar уже не новина, то зліт «БРСМ» у третьому кварталі, безумовно, можна вважати сенсацією. Отже, якщо у першому півріччі 2023-го мережа сплачувала в середньому 7 млн грн ПДВ на місяць, то у третьому кварталі — аж 298 млн грн! Як?» — пише Сергій Куюн.

Він пояснив, що у серпні стало відомо, що податкова «переконала» «БРСМ» сплатити 200 млн грн ПДВ у рахунок «старих подвигів».

«Водночас утричі зріс квартальний показник з ПнП, і більш як утричі — сплата акцизу із сумішевих спиртовмісних бензинів, які «БРСМ» виробляє на своїх міні-НПЗ (поки не зрозуміло, чи їхній випуск збільшився, чи податкове навантаження зросло до адекватних рівнів)», — зазначив він.

Податкове навантаження на один літр проданого пального у мережах WOG і KLO за підсумками трьох кварталів становило 1 грн/л і 87 коп./л відповідно.

Один із найменших показників — 22 коп./л — у столичної мережі «Авантаж». Нагадаємо, у другому кварталі 2023 року компанія показала результат — мінус 42 коп./л.

«Судячи з деяких «проривів» у статистиці окремих гравців, можна казати про те, що податківці провели тематичну роботу і з кількома регіональними мережами. Продавці пального потрапили до переліку пріоритетних категорій для перевірок. Багато компаній повідомляють про масштабні перевірки, які охоплюють останні сім років», — резюмував Сергій Куюн.

Водночас, як вважає автор, зберігається багато ознак і прямих свідчень продовження функціонування схем з ухилення від сплати податків серед роздрібних мереж.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти