У початок

Продаж пального в росії став збитковим для АЗС

З середини червня продаж бензину завдає власникам російських АЗС збитків, щодо дизпального така картина спостерігається з середини серпня.

Такого висновку дійшли аналітики ІГ «Петромаркет», які проаналізували ситуацію на замовлення «Відомостей», їх підрахунки підтверджують і учасники ринку.

На початок вересня маржа (різниця між виручкою й витратами на закупівлю палива і роботу заправки) для марки бензину АІ-95 становила мінус два рублі за літр, для АІ-92 — мінус три рублі. Головною причиною такої маржинальності є зростання оптових цін. За сім місяців вартість палива на санкт-петербурзькій міжнародній товарно-сировинній біржі (СПбМТСБ) зросла у 1,5 раза. У серпні й на початку вересня історичні рекорди вартості оновлюються майже щодня.

Голова Незалежної паливної спілки Павло Баженов стверджує, що заправки втрачають на АІ-95 по 2,19 рублі з літра, проте продажі АІ-92 поки що вигідні, хоча маржа дуже низька (63 копійки для АІ-92). Заступник голови правління асоціації «Надійний партнер» Дмитро Гусєв підтвердив, що для багатьох видів нафтопродуктів продавці фіксують збитки.

АЗС намагаються утримати ціну в межах офіційної інфляції, тому що за цим слідкує Федеральна антимонопольна служба (ФАС). Проте, за даними росстату, у липні ціни на нафтопродукти на АЗС зросли на 2,2% порівняно з червнем. Усього з початку року вартість літра бензину на заправках зросла на 4,8%, а літра дизельного пального – на 0,6%. Офіційна інфляція у росії — 3,4%. 

Раніше комерційний директор незалежної мережі заправок «Нафтамагістраль» Сергій Соловйов пояснив, що ціни утримуються за рахунок заправок вертикально-інтегрованих нафтових компаній (ВІНК), які отримують паливо в обхід торгів на біржі. Вони можуть дозволити собі працювати на збиток якийсь час, а ось незалежні АЗС змушені сильніше підвищувати ціни і втрачати клієнтів.

Глава російського паливного союзу Євген Аркуша розповів, що в окремих регіонах різниця сягає 6-7 рублів за літр. Через це клієнти вирушають на заправки ВІНК, на них збільшуються постачання палива, що додатково скорочує торги на біржах. У результаті оптові ціни зростають ще і з цієї причини.

Нагадаємо, з кінця серпня десятки російських регіонів повідомили про дефіцит палива. Особливо гостро питання стоїть у аграріїв, які нині завершують збиральну кампанію й ведуть сівбу озимих. Напередодні, 6 вересня, голова мінсільгоспу Дмитро Патрушев попередив, що якщо не виправити ситуацію у найкоротший термін, можна зіткнутися із катастрофою у сільському господарстві.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти