У початок

При Мінагрополітики створять робочу групу з розв'язання проблем перевезення ДП у флексітанках

На базі Міністерства агрополітики та продовольства відбулося засідання координаційної ради з експорту сільськогосподарської продукції, на якій зокрема було розглянуто й питання використання флексітанків – спеціальних гнучких контейнерів для перевезення небезпечних вантажів – для транспортування в Україну дизельного пального. Про це enkorr повідомив генеральний директор асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ) Роман Сластьон. 

У засіданні взяли участь представники Міністерства інфраструктури України, Держмитниці, Державної прикордонної служби, Укрзалізниці, Адміністрації морських портів, «Укртрансбезпеки» й решти відомств, дотичних до розв’язання проблем логістики.  

«Крига скресла – у Міністерстві агрополітики відбулася нарада, на якій зокрема обговорювали й питання використання флексітанків для перевезення дизельного пального, – сказав Роман Сластьон. – Окреслюючи проблему, я зупинився на трьох основних моментах, які потребують негайного розв’язання. Перший – це якою повинна бути модель перевезення ДП у флексітанках, другий – перелік виробників і постачальників цих гнучких контейнерів і третій, найважливіший і найважчий, – врегулювання законодавства, тобто напрацювання тих змін до нормативно-правової документації, які дадуть змогу ці контейнери використовувати».

Зі слів Р.Сластьона, для перевезення дизпального найоптимальніший варіант – 20-футові контейнери і контейнери, які використовуються для кузовів автомобілів чи платформ звичайного вантажу. Власне створення моделі перевезення включає в себе два етапи: надання дозволів на таке перевезення в Україні, а поблизу кордонів з Польщею і Румунією – створення перевалки, охопивши цим ланцюгом порти Дунаю.

«Другий етап, – пояснює Сластьон, – підписання двосторонніх угод із Польщею й Румунією для отримання дозволу перевезення напряму від портів і нафтобаз ЄС».

В УКАБ зазначили, що перевезення пального регулюється в Україні низкою правових актів, серед яких – передусім Закон «Про перевезення небезпечних вантажів», Податковий кодекс – у частині регулювання обігу пального як підакцизного товару й пересувних акцизних складів, урядова постанова й низка відомчих правил перевезення небезпечних вантажів. Щоб ввозити ДП з-за кордону у флексітантах, весь пакет нормативно-правової документації повинно бути адаптовано з Європейською угодою про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів.

«У підсумку домовились створити робочу групу, куди увійдуть представники міністерств і всіх дотичних до розв’язання проблеми відомств – для того, щоб напрацювати відповідні зміни у комплекс цих нормативно-правових актів, що дасть змогу запустити процес використання флексітанків», – зазначив Сластьон.

В УКАБ сподіваються, що зважаючи на ситуацію, яка склалася в країні з наповненням ринку пальним, напрацювати зміни до законодавства реально упродовж тижня-двох.

Довідка enkorr

Вартість флексітанка багаторазового використання (понад 3 роки) для пального обсягом 16-22 куб. м – 3-4 тис. євро. Окупність – 1-3 місяці.

Фірми, які займаються виробництвом гнучких контейнерів: FTS Flexitank systems (Південна Африка), Wiefferink (Нідерланди), Musthane (Франція) і компанія Flexsol (Україна).

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти