Постачання китайського дизельного пального і бензину на азіатські ринки різко сповільниться в березні, оскільки Китай почне споживати більше палива всередині країни, пише Reuters.
Офіційні митні дані показали, що потоки нафтопродуктів залишалися високими в перші два місяці року, оскільки нафтопереробники скористалися новими експортними квотами й відносно високою регіональною нормою прибутку.
Китай експортував 12,96 млн тонн нафтопродуктів за перші два місяці року, згідно з митними даними, оприлюдненими 7 березня.
Попередні дані, опубліковані цього тижня, не надають розбивки за продуктами, але використання коефіцієнта перерахунку BP у 8 барелів продукції на метричну тонну дає цифру близько 1,76 млн барелів на день (б/д) експорту палива за перші два місяці.
Це фактично невелике прискорення порівняно з четвертим кварталом 2022 року, коли митні дані показали, що близько 1,59 млн б/д продукції було спрямовано з Китаю.
Китай є мінливим постачальником нафтопродуктів на азіатські ринки, і обсяги експорту залежать від квот, наданих Пекіном, що є непрозорою системою, яка більше пов’язана з міркуваннями внутрішньої політики, ніж з динамікою регіонального попиту і пропозиції.
Експорт дизелю й бензину з Китаю був слабким у першій половині 2022 року, але підвищився у другій половині, оскільки Пекін збільшив експортні квоти, найімовірніше як швидкий і простий спосіб підвищити економічну активність і прибутковість свого нафтопереробного сектору.
Експорт зберігся на високих рівнях у січні й лютому, при цьому Refinitiv Oil Research оцінює постачання дизельного пального на рівні 446 тис. б/д за перші два місяці року.
За оцінками Refinitiv, експорт бензину з Китаю становив близько 152 тис. б/д за перші два місяці року, що знизилося порівняно з темпами, зафіксованими в четвертому кварталі, тому що внутрішній попит зріс, оскільки країна знову відкрилася після припинення жорсткої політики нульового поширення COVID-19.
Однак експорт обох видів палива може впасти в березні, оскільки Refinitiv прогнозує постачання дизпального лише на рівні 120 тис. б/д, що буде мінімумом за дев’ять місяців.
Експорт бензину також, ймовірно, знизиться в березні, при цьому Refinitiv оцінює постачання приблизно на рівні 82 тис. б/д.
Поліпшення внутрішнього попиту, заплановане технічне обслуговування нафтопереробних заводів і нижча норма прибутку в регіональній маржі продукції — основні причини того, що китайський експорт дизельного пального й бензину, як очікується, різко впаде цього місяця.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти