У початок

Споживання пального в Україні зросло до 11,5 млн т – «А-95»

Також є російською мовою

Споживання пального (бензин, ДП, автогаз) за підсумками 2020 р. в Україні складе 11,45 млн т, що на 5% більше від показника минулого року і на 30% більше, ніж у 2015 р.. Про це під час онлайн-конференції Petroleum Ukraine заявив директор «Консалтингової групи «А-95».

«Ринок нафтопродуктів зростає, зростає всі п'ять років кризи, викликаної війною на Сході. При цьому на 2 млн т тільки зросло споживання дизельного пального. Якщо в 2015 р. споживання ДП становило 5 млн т, то в поточному році воно зросло до майже 7 млн. т. Факт: ми стали продавати більше за п'ять років. Звідки це зростання? У нас економіка працює? Ні. Ми, навпаки, бачимо, вона провалилася. Також у нас стало менше території – ми втратили Донецьк, Луганськ, Крим, а споживання зростає», – зазначає він.

Сергій Куюн сказав, що крім дизельного палива за п'ять останніх років на 1 млн т, до 2 млн т, виріс ринок скрапленого газу. При цьому ринок бензинів залишається практично на одному і тому самому рівні – 2,1 млн т.

Драйвером цього зростання, на думку С. Куюна, стало збільшення автопарку за рахунок машин, завезених з Європи приватними особами. «В Україну було ввезено близько 700 тис. автомобілів за схемою тимчасового ввезення, кожен з яких, за моїми песимістичному розрахунками, споживає 200 л палива щомісяця», – говорить директор «А-95».

З цього випливає, за словами експерта, що тільки за рахунок «євроблях» споживання дизельного пального зросло на 1,2 млн т. Оскільки з усіх ввезених авто 80% було з дизельними моторами, а решта – бензинові, а це дорівнює автогаз, який також користується особливою популярністю в Україні через свою дешевизну.

«Український кошик моторних палив нетиповий з погляду світової практики і породжує цілу низку серйозних проблем. Це перш за все занепад і цілком ймовірне зникнення внутрішнього нафтоперероблення, зниження податкових надходжень, збільшення імпорту скрапленого газу і дизпалива з Росії та Білорусі», – вважає він.

Причина диспропорції в споживанні нафтопродуктів, на його думку, – незбалансоване оподаткування. Акциз на скраплений газ у чотири рази нижчий, ніж на бензин, – 52 проти 213 євро за 1000 л. Майже вдвічі нижчий від акцизу на бензин податок на дизпальне – 139,5 євро/1000 л.

Як повідомляв enkorr, найбільший український НПЗ «Укртатнафта» протягом останніх років веде боротьбу за збільшення ринку автомобільного бензину, який з 2014 року скоротився вдвічі через популярність скрапленого газу. З подачі компанії в Раді зареєстровано законопроєкт, яким пропонується уніфікувати акциз на бензин, автогаз і ДП на рівні €139,5 за 1000 л.

У свою чергу Українська асоціація скрапленого газу через своїх парламентських лобістів на чолі з Ніною Южаніною зареєстрували законопроєкт, який передбачає фіксування співвідношення ставок акцизного податку на автогаз на рівні 25% від ставки акцизу на автомобільні бензини.

Компромісним експерти називають ще один проєкт закону, ініціатором якого є глава Комітету ВР з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Андрій Герус. Він пропонує зменшити акциз на бензин з €213,50 до €169,5 за 1000 л і підвищити акциз на СВГ з €52 до €124,50 за 1000 л. При цьому акциз на дизельне пальне залишити на поточному рівні – €139,5/1000 л.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти