У початок

Попри черги й страйки на кордонах: імпорт ДП у листопаді зріс

Блокування західних кордонів польськими й словацькими перевізниками в листопаді чинило вплив на географію і логістику постачань імпортного дизелю на український ринок. Але попри всі проблеми обсяги надходжень палива збереглися на високому рівні.

Так, постачання імпортного дизельного пального в Україну в листопаді зросли на 3,4 тис. тонн, до 573,3 тис. тонн, свідчать дані Консалтингової групи «А-95». Порівняно з листопадом минулого року імпорт ДП збільшився на 16%.

Блокування польсько-українського кордону спричинили падіння обсягів імпорту автомобільних партій дизпального: паливовозами було привезено 123,6 тис. тонн продукту, це на 30% менше порівняно з жовтнем.

Падіння постачань автомобільним транспортом частково вдалося компенсувати за рахунок збільшення залізничних відправлень: було імпортовано 191 тис т, що на 20% більше від жовтневих обсягів.

Головними країнами-постачальниками дизпального в Україну минулого місяця були Румунія, Польща й Греція, на них припадає 72% постачань.

Румунія посідає перше місце вже другий місяць поспіль. У листопаді трейдери завезли 187,7 тис. тонн ресурсу, що на 23% більше, ніж у жовтні, й у 2 рази — ніж у вересні. Основним базисом постачання залишається Констанца — 83,8 тис. тонн (+33% до обсягів жовтня). Серед постачальників лідирують Euronova Energies — 94 тис. тонн (+23% до жовтня). Одночасно Oscar Downstream і Vitaro Energy просіли на 7% і 16%, відповідно (21,7 тис. тонн і 10 тис. тонн).

Попри напругу на кордоні, Польща залишається серед лідерів відвантажень залізницею. Ба більше, у листопаді імпорт звідти збільшився на 13%, до 136,7 тис. тонн. Автовідвантаження своєю чергою скоротилися на 27%, до 23,5 тис. тонн. У вагонах відправлення зросли на 27%, до 113,2 тис. тонн. Unimot з Orlen збільшили експорт на 19%, до 8,8 тис. тонн і 20,1 тис. тонн, відповідно. Водночас відвантаження з Solumus скоротилися на 62%, до 2,6 тис. тонн.

Постачання дизпального з Болгарії скоротилися на 34%, до 14,7 тис. тонн, унаслідок посилення контролю імпорту з терміналів Бургаса, Русе й Білозема. Минулого місяця постачання ресурсу компанії Insa Oil зменшилися на 52%, Bulmarket — на 89%.

У грудні постачання дизельного пального автомобільним транспортом із західного напрямку можуть збільшитися. Як раніше повідомляв enkorr, 11 грудня страйк на погранпереході «Ягодин-Дорогуськ» було припинено. Водночас залишаються заблокованими ще три українсько-польські КПП: «Корчова-Краківець», «Гребенне-Рава Руська» й «Шегині-Медика».

Варто зазначити, що на підтримку польських перевізників словацькі теж страйкують. У листопаді вони декілька разів блокували кордон. 11 грудня вони анонсували новий страйк, заблокувавши виїзд вантажівок з України. Як повідомляє митна служба, виїзду вантажівок зі Словаччини протестувальники поки не перешкоджатимуть.

Однак уже очевидно, що український ринок склав черговий іспит і зміг забезпечити ринок дизпальним повною мірою й буде готовим до нових викликів.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти