У липні український автопарк поповнили понад 22,4 тис. вживаних легкових автомобілів, що були ввезені з-за кордону.
Про це повідомляє асоціація «Укравтопром» на своєму телеграм-каналі.
Як зазначається у повідомленні, це на 12% більше, ніж у липні 2024 року, що свідчить про стабільне зростання попиту на імпортований секонд-хенд.
Якщо казати про структуру ринку за типом пального, то переважають бензинові автомобілі — 48%. Далі йдуть електромобілі — 24%.
За ними розташувалися дизельні — 19%, гібриди — 6% й авто з ГБО — 3%.
Найпопулярніші моделі липня такі:
Середній вік автомобілів, що у липні перейшли на українські номери, становить 8,7 року.
З початку 2025 року українці придбали 135,8 тис. вживаних легковиків, імпортованих з-за кордону — це на 2% більше, ніж за аналогічний період 2024 року.
Нагадаємо, за даними асоціації «Укравтопром», у першому півріччі 2025 року український автопарк поповнився 30,8 тис. уживаних легкових автомобілів віком до п’яти років. Електромобілі зайняли найбільшу частку – 49% угод.
Бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.
Тому лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.
Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.
Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.
«Давайте ми ці експерименти відкладемо на після війни. Тому що якщо ми не встоїмо, то нам уже не те що електромобілі — нам уже нічого не допоможе», — наголосив експерт.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти