Дедалі більше державних регулюючих органів підштовхує судновласників до використання більш екологічних видів палива для зниження впливу на довкілля. Про це з посиланням на видання S&P Global пише «Інтерфакс-Україна».
Протягом десятиліть морські перевезення здійснювалися на мазуті (автори статті S&P Global називають його «залишковим паливом») із високим рівнем викидів забруднюючих речовин. Зважаючи на недостатність добровільних зусиль приватного сектора, головною силою просування судноплавства з низьким вуглецевим слідом стало Спеціалізоване агентство при ООН. Міжнародна морська організація (IMO) планує поетапне запровадження правил обмеження викидів парникових газів для декарбонізації транскордонного судноплавства й досягнення «чистого нуля» до 2050 року.
«Крім зусиль деяких корпорацій, нереально побачити, що судноплавство декарбонізує саме себе завдяки доброті душевній і через турботи про навколишнє середовище», – зауважив власник консалтингової компанії 2050 Marine Energy Адріан Толсон. Тому, вважає експерт, IMO стало головною рушійною силою змін у секторі за недостатніх зусиль з боку приватного сектору.
Зі слів учасників галузі, різні регіональні й національні уряди також розробляють власні правила регулювання.
Лідируюче місце в галузі скорочення викидів CO2 під час експлуатації суден займає Європейський Союз. З 2024 року Брюссель планує поширити систему торгівлі квотами на морські перевезення, а з 2025 – запровадити вимоги до інтенсивності викидів. Ці правила поширюватимуться на рейси до портів ЄС, з них і між ними.
За твердженням S&P Global, судноплавне законодавство здатне змінити динаміку бункерувального ринку. Про це свідчать правила IMO, які наказують суднам з 2020 року спалювати паливо з граничним вмістом сірки 0,5% замість колишніх 3,5%, за винятком суден, оснащених скруберами. 2022 року споживання низькосірчистого суднового палива досягло 143,1 млн тонн – 45% від загального попиту.
Деякі найбільші бункерні хаби намагаються позиціонувати себе з урахуванням зміни складу бункерного палива, розробляючи стандарти заправки й надаючи фінансові стимули для використання нових видів палива.
Роттердам отримав торік 9% своїх паливних продажів за рахунок альтернативних видів палива, таких як СПГ (скраплений природний газ), суміш із біопаливом і метанол. Частка у продажах порту в Сингапурі 2022 року склала 0,3%, проте продажі досягли рекордного місячного рівня внаслідок першої угоди з метанолом.
За прогнозами аналітиків S&P Global, через активні зусилля урядів і бізнесу з декарбонізації попит на низьковуглецеве бункерне паливо зросте з 845 тис. тонн 2022 року до 12,5 млн тонн 2030 року. Їхня частка в загальному обсязі морського палива за 8 років зросте з 0,3% до 3,8%.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти