Прибуток від перероблення сирої нафти на паливо в Азії найнижчий за сім місяців, що змушує нафтопереробників відмовлятися від дорогих сортів Близького Сходу і шукати дешевші альтернативи з Америки, пише Reuters.
Нафтопереробники страждають від подвійного удару вищих цін із Саудівської Аравії, головного експортера й ціноутворювача на більшу частину сирої нафти, що експортується з Близького Сходу, а також слабкого попиту на деякі продукти нафтоперероблення, включаючи промислове і транспортне дизельне пальне.
Крек-спред, або маржа прибутку, від виробництва палива з бареля еталонної дубайської нафти Близького Сходу на типовому нафтопереробному заводі (НПЗ) у Сингапурі 13 травня становив $2,27 за барель, знизившись із $2,69 10 травня й найнижчого рівня з 20 жовтня.
Маржа впала на 77% порівняно з піком 2024 року в $9,91 за барель, досягнутим 13 лютого.
Маржа нафтоперероблення в Азії скоротилася, оскільки ціни на сиру нафту зросли швидше, ніж на нафтопродукти. Глобальні еталонні ф’ючерси на нафту марки Brent зросли з шестимісячного мінімуму в $72,29 за барель 13 грудня до недавнього максимуму в $92,18 12 квітня, перш ніж модеруватись до $83,45 13 травня.
Ситуацію для нафтопереробників в Азії ускладнює підвищення офіційних цін продажу (OSP) на нафту з Саудівської Аравії, яка залишається головним постачальником до найбільшого регіону-імпортера світу.
Saudi Aramco, контрольована державою нафтова компанія, підняла свою OSP для свого еталонного сорту Arab Light до $2,90 за барель над середнім показником для Оману/Дубаю для азійських клієнтів для вантажів, що завантажуються в червні.
Це зросло з травневої премії в $2 долари за барель і підняло премію до найвищого рівня з січня.
Є ознаки того, що азійські нафтопереробники намагаються обмежити обсяг закупівлі саудівської сирої нафти.
Відповідно до даних, зібраних LSEG Oil Research, імпорт Азії з Саудівської Аравії впав до 4,88 млн барелів на день (б/д) у квітні, порівняно з 5,07 млн б/д у березні й 5,52 млн б/д у лютому.
Обсяги з Саудівської Аравії можуть залишатися обмеженими в найближчі місяці, повідомляють джерела, обізнані з цим питанням. Очікується, що китайські нафтопереробні підприємства скоротять свій імпорт звідти на 5,8 млн барелів у червні порівняно з травневим імпортом у 45 млн барелів.
Китай – найбільший клієнт Саудівської Аравії в Азії, але росія потіснила її як головного постачальника у Китай, оскільки нафтопереробники шукають російські вантажі за зниженими цінами через санкції Заходу проти москви.
Згідно з даними LSEG, Азія в основному замінила саудівські барелі сирою нафтою зі Сполучених Штатів і Бразилії.
Імпорт зі Сполучених Штатів зріс до 1,67 млн б/д у квітні з 1,40 млн б/д у березні й 1,16 млн б/д у лютому.
За прогнозами LSEG, імпорт Азії в США досягне рекордного рівня в 1,76 млн б/д у травні.
Надходження з Бразилії зросли до 1,28 млн б/д у квітні порівняно з 1,13 млн б/д у березні й 840 тис. б/д у лютому.
Ціна на американську й бразильську сиру нафту, як правило, визначається порівняно з ф’ючерсами американської нафти West Texas Intermediate (WTI), які торгуються з дисконтом до Brent і Dubai.
WTI закрилася на рівні $79,12 за барель у понеділок, знижка на $4,78 до сорту Дубаї на рівні $83,90.
Навіть з урахуванням вищих транспортних витрат сира нафта з Америки може надходити в Азію за цінами, значно нижчими, ніж аналогічні сорти з Близького Сходу.
Існують обмеження щодо того, наскільки більше нафти з Америки можуть прийняти азійські нафтопереробники, враховуючи, що багато НПЗ налаштовані на роботу з середньою й важкою сирою нафтою, на відміну від легких сортів, типових для нафти США.
Але в рамках цих обмежень стає зрозуміло, що нафтопереробники активно намагаються максимально відійти від близькосхідної нафти, і ця тенденція, ймовірно, триватиме, доки Aramco не вирішить знизити свої OSP, щоб зберегти частку ринку.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти