У початок

Помічний дефіцит: ринок відчув забутий драйв

У середині березня польські й балтійські постачальники дизпального продовжують потерпати від дій страйкувальників на кордоні й низького попиту з боку України. Водночас південний напрямок постачань палива підсушився внаслідок затримок проходження суден через Босфор і несприятливих погодних умов у гирлі Дунаю на початку тижня.

Премії на автомобільні партії дизпального зі східних терміналів Польщі не змінилися порівняно з початком місяця й становлять $75-85/т до котирувань CIF. Автомобільні продажі в Україну залишаються на низькому рівні, внаслідок чого трейдерам доводиться відвантажувати паливо на внутрішній ринок. Кількість угод з постачань залізничних партій, які пропонуються за +90-100/т до котирувань CIF, також зменшилася в першій половині березня. Слабкий попит на українському й польському ринку позначився на обсягах перевалки дизпального у балтійських портах Польщі. Нагадаємо, в лютому морський імпорт дизелю впав до мінімуму за півтора року. Протягом першої половини березня у Гдиню не надходило жодного танкера. Через термінали в Гдині паливо імпортують такі приватні компанії як Unimot, BP Polska і Shell Polska. «На внутрішньому ринку доводиться конкурувати з Orlen, який продає дешевше. Як наслідок, закупівлі зменшуються», — сказав один із польських трейдерів.

Протягом тижня базова гуртова ціна на дизельне пальне у Польщі зменшилася на 37 зл/м3 (-$14/т), до 5191 зл/м3 ($1097/т), через зменшення котирувань. Спред із котируванням CIF зменшився на $23/т й становить $242/т.

Компанія Orlen Lietuva 11-17 березня відвантажує дизпальне зі своїх терміналів з націнками +$35-46/т до котирувань CIF. На наступний тиждень, 18-24 березня, премії залишилися практично в такому ж діапазоні. Падіння автомобільних продажів з Литви зупинилося, хоча тижневі обсяги реалізації наразі приблизно вдвічі менші за січневі й лютневі показники. Американський дизель з Риги пропонується з націнками +$45-50/т до котирувань CIF, але продажів майже немає.

У Констанці автомобільні партії дизпального продаються за +$70-80/т. На терміналах Роман і Фундуля продукт пропонується з націнками +$110-120/т і +$95-100/т відповідно.

На дунайських терміналах автомобільні партії пропонувалися з преміями +$100-110/т до середземноморських котирувань CIF. Але на початку тижня деякі компанії продавали дизель з більшими націнками. На півдні спостерігалася ситуативна нестача пропозицій через затримку надходжень танкерів у порти. «На ринку відчувався певний вакуум, оскільки багато кораблів застрягло в Босфорі. Але нічого страшного, з іншого боку, з’явилася можливість продати дорогі запаси», — каже український трейдер, який продає грецький дизель. Надходженню вантажів на дунайські термінали також перешкоджали несприятливі погодні умови й черга у Сулинському гирлі. Але вже ввечері 13 березня навігацію у Сулині було відновлено.

У середині березня на українському ринку зберігається слабкий попит на дизельне пальне. Опитані трейдери повідомляють, що запитів від аграріїв поки що небагато. Крім того, про низькі продажі палива звітують українські мережі. «В окремих регіонах поки що доволі холодно. Буде тепліше, тоді й активізуються аграрії. Цього року Великдень аж у травні, тому весінній сезон розпочнеться пізніше, ніж торік», —зазначає один з українських імпортерів.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти