У початок

Польський Сейм ухвалив поправку до закону про біопаливо

Сейм Польщі ухвалив поправку до закону про біокомпоненти та біопаливо, за якою мінімальна частка енергії з відновлюваних джерел на транспорті (NCW) має збільшитися до 14,9% до 2030 року. 2025-го очікується 9,2%. Про це повідомляє Центр інформації про енергетичний ринок.

Нові правила адаптують польське законодавство до директиви EU RED II, сприяючи використанню енергії з відновлюваних джерел. Директива вводить, серед іншого, поділ на біопаливо та біопаливо, вироблене з біомаси. Нові правила дозволять розвивати альтернативні види палива (наприклад, біометан), а також електроенергію з відновлюваних джерел. Це зменшить негативний вплив палива і транспорту на довкілля та якість повітря в країні.

Поправка запроваджує сертифікацію біомаси на відповідність критеріям сталого розвитку та скасовує положення, що стосуються Національної цілі скорочення. А також визначає національну індикативну ціль (NCW) на наступні роки. NCW — мінімальна частка біокомпонентів та інших відновлюваних видів палива, що використовуються на всіх видах транспорту, у загальній кількості рідкого палива та рідкого біопалива, спожитого за рік на автомобільному та залізничному транспорті. Мінімальна частка енергії з відновлюваних джерел (NCW) на транспорті 2025 року має становити 9,2%, у 2026-2029 роках –10%,  у 2030 році – 14,9%. Досягнення цієї мети передбачається передусім за рахунок використання біокомпонентів харчової або кормової сировини, передових біокомпонентів з відходів сировини або залишків, відновлюваної електроенергії.

Каталог видів палива, які можна використовувати для реалізації NCW, доповнено рідким і газоподібним вугільним паливом, газоподібним вугільним паливом із переробки та відновлюваною електроенергією. Біометан, включно з тим, що вводиться в газову мережу та відправляється на станції для кінцевого споживання, наприклад, bioCNG, також може бути паливом, що дозволить реалізувати NCW.

Під час виконання Національної індикативної цілі, окрім палива та рідкого біопалива, також братимуть до уваги авіаційне та суднове паливо.

В обґрунтуванні проєкту зазначалося, що Директива RED II встановлює максимальну частку біокомпонентів, вироблених із продовольчих і кормових культур, у кінцевому споживанні енергії на автомобільному та залізничному транспорті на рівні не вище 1 процентного пункту від частки цих біокомпонентів на автомобільному та залізничному транспорті, досягнутої в базовому 2020 році, за умови, що цей рівень не може перевищувати 7%.

Беручи до уваги значну частку вітчизняного сільськогосподарського сектору в досягненні мети ВДЕ на транспорті в Польщі, було припущено, що обмеження на використання біокомпонентів, вироблених із харчових і кормових рослин, має бути встановлено на максимальному рівні, дозволеному директивою, тобто 6,1%.

Запропоновані норми мають набути чинності з 1 квітня 2025 року.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти