У початок

Польські трейдери очікують пожвавлення продажів газу після Великодня

Український ринок скрапленого газу поступово переходить до збалансованого стану. Минулого місяця компанії продовжували зменшувати обсяги імпорту продукту, позбавляючись запасів, що створює умови для майбутнього підвищення цін.

За даними enkorr, у березні українські імпортери розмитнили 59 тис. тонн СВГ, це на 8% менше, ніж у лютому. Скорочення імпорту відбулося переважно за рахунок значного зменшення обсягів закупівель газу в Румунії, де цінові пропозиції були набагато вищими, ніж у Польщі й країнах Балтії. Припинення залізничних постачань СВГ з росії в Литву призвело до зменшення обсягів продажів з цієї країни минулого місяця. Проте порожніми литовські термінали не стоять, оскільки зараз вони живляться продуктом з Латвії, до якої продовжують потрапляти цистерни с російською сумішшю. Джерела еnkorr повідомляють, що залізничний обсяг газу, призначений до Литви, ймовірно, був розподілений між Польщею й Латвією. Обсяги постачань продукту по рейках до Польщі минулого місяця зросли на 15% порівняно з лютим.

На початку квітня діапазон цін на терміналах Польщі й країн Балтії дещо розширився, але середнє значення не змінилося. Угоди з придбання автомобільних партій газу укладалися по $626-671/т з урахуванням вартості доставки до кордону. Стабільність цін обумовлено нерухомістю котирувань ПБТ DAP Брест, з кінця березня залізничні партії на білоруско-польському кордоні коштують $430-443/т. Польські трейдери очікують пожвавлення на ринку після католицького Великодня через зростання попиту. Також компанія Barter повідомила, що у квітні вона отримує менше продукту з Оренбурзького ГПЗ. «Ми всі очікуємо повернутися до більш серйозних справ наступного місяця», — каже один із польських трейдерів, який сподівається на зростання продажів.

Цього тижня компанії, що перевозять газ у автоцистернах, зіткнулися із проблемами перетину українсько-польського кордону. Впровадження електронної черги на КПП «Ягодин-Дорохуськ» призвело до збільшення часу, який перевізники витрачають на виїзд до Польщі, на всіх пунктах пропуску. Учасники ринку повідомляють, що затори на польських КПП призвели до зменшення обсягів продукту у невеликих імпортерів, які продають газ «з коліс». Крім того, ситуація на кордоні сприяла здорожчанню українського ресурсу на електронних торгах.

Нових угод на постачання СВГ залізницею цього тижня не укладалося. Нагадаємо, минулого тижня партії газу європейського й американського виробництва було продано за $690-715/т на умовах DAP Ізов і DAP Чієрна-над-Тисою. Реалізація продукту з США за такою ціною збиткова, але це лише одна з угод компанії-постачальника, яка також продає російський ресурс. Залізничні партії пропану в Гданську протягом двох тижнів здешевшали на $65-80 — до $700-720/т, але такі ціни досі непрохідні для українського ринку. З урахуванням доставки до кордону морський газ коштуватиме $810-840/т DAP Ягодин/Ізов.

На півдні зростання активності українських покупців поки що не спостерігається. Учасники ринку повідомляють, що у Галаці автомобільні партії ПБТ пропонуються від $665/т. Жодна з компаній не підтвердила укладання угод на румунському терміналі цього тижня. У чорноморських портах Румунії пропозицій газу наразі немає через відсутність обсягів, хоча минулого тижня анонсувалося початок продажів за $650-660/т. За даними сервісу відстеження суден, 6 квітня до Мангалії мав прибути LPG-танкер Belgravia V, який прийшов з російської тамані. Попит на румунський продукт залишається низьким попри здешевлення, але ситуація може змінитися, якщо проблеми на польському кордоні триватимуть.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти