У початок

Пиляємо-фарбуємо: український конденсат здорожчав до $100/бар.

Також є російською мовою

Ціна реалізації нафти і конденсату на аукціонах приватних видобувних компаній, які відбулися 19 квітня, зросла на 6-8%, до 23 500-24 200 грн/т, або до $100/бар.. Про це enkorr стало відомо від джерел на ринку.

Зокрема, ресурс компанії «Д. Трейдинг» порівняно з торгами 12 квітня здорожчав на 1 800 грн/т, компанії «Гео Альянс» – на 1 300 грн/т, «Укрнафтобуріння» – на 2 000/т. Згідно з наявними даними, ресурс було скуплено структурами з орбіти «БРСМ», «Сан Оіл» і Мotto.

Високу ціну ресурсу внутрішнього видобутку, на думку директора «А-95» Сергія Куюна, викликано великим попитом з боку нелегальних виробників пального з подальшим продажем через АЗС із застосуванням схем з відходу від оподаткування.

«Цю сировину буде перероблено на міні-НПЗ, отримано прямогонний бензин. Потім у нього додадуть «розчинників для лакофарбової промисловості», придушать білоруським А-92, трохи ММА і вуаля – бензин А-95! Притому найдешевший на ринку!» – повідомив він на своїй сторінці у Facebook.

Сергій Куюн пояснив, що при «виробництві» такого пального на виході воно не обкладається акцизом. Крім того, за словами експерта, є ризики, що покупець конденсату за допомогою фіктивних фірм може повернути частину ПДВ, закладеного в ціну його продажу.

«По-третє, бензин продадуть за кеш на заправці через лівий чек, а документи на пальне запустять через «ями» і отримають ще 12% рентабельності. По кругу «оптимізація» приносить 12,5 грн/л пального. Або майже 50% від його поточної вартості. І чим дорожчий бензин на колонці, тим вищий ПДВ і тим більше їхній заробіток. Так і виходить бензин «за чесною ціною», – прокоментував Куюн.

Він вважає, що цей випадок демонструє провал урядової програми з боротьби із нелегальним паливним ринком.

«Пане прем'єр-міністре! Ця таблиця – кращий некролог вашому березневому дорученню провести перевірку паливного ринку, звіт за якою очікувався ще 15 квітня. Все нормально, все працює. На жодному етапі – від продажу сировини, його переробки і до продажу «лівого» бензину – на АЗС немає ніяких проблем. У цьому році в «паливну» діру витече мінімум 22 млрд грн акцизу і ПДВ. Згадайте про це, коли будете просити черговий транш МВФ. І коли розповідатимете інвесторам про чудовий діловий клімат», - зазначив С. Куюн.

Як повідомляв enkorr, в Україні з різною інтенсивністю працюють понад 30 об'єктів малої нафтопереробки, що випустили в 2020 р. близько 470 тис. т різноманітної нафтохімічної продукції, яку не обкладають акцизним податком. Насправді це низькоякісні моторні палива стандартів Євро-2 і Євро-3, котрі йдуть у роздрібну мережу. Сума несплаченого акцизу за 2020 р. оцінюється в 3,8 млрд грн.

Консалтингова група «А-95» прогнозує, що через нелегальне виробництво нафтопродуктів на міні-НПЗ і нафтобазах, а також через порушення касової дисципліни на АЗС державний бюджет України в 2021 році недоотримає понад 22 млрд грн акцизу і ПДВ, або на 21% більше, ніж у 2020 р..

Згідно з дослідженням «А-95», найбільша частка несплачених податків припадає на оптимізацію ПДВ і податку на прибуток – понад 15 млрд грн.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти