У початок

Перший «масляний» тендер «Укрзалізниці» провалився

Також є російською мовою

Філія «Центр забезпечення виробництва» АТ «Укрзалізниця» скасувала проведення аукціонів на постачання 360 т мастил за рамковими контрактами, які було оголошено 19 лютого, повідомляється в системі ProZorro. Торги не відбулися через брак заявок постачальників.

Першу закупівельну процедуру було призначено на 25 лютого. Вона передбачала закупівлю 180 т моторного мастила для дизельних двигунів М-14Г2ЦС, другу – на 180 т мастил марки М-14Г2ЦС було заплановано на 2 березня.

За даними enkorr, причиною зриву закупівлі стала неадекватно низька очікувана вартість мастил – 23 816 грн/т для М-14Г2ЦС і 22 771 грн/т для М-14В2. Цю ціну було сформовано на момент проведення рамкового тендера влітку 2020 року. Тим часом митна вартість ресурсу за останні півроку зросла приблизно на 25%. Наприклад, митна вартість мастил М-14Г2ЦС на кінець липня минулого року становила 19 200 грн/т, а вже в лютому 2021 р. вона зросла до 24 200 грн/т.

«Базові мастила сьогодні вже коштують дорожче за 1000 доларів за тонну», – повідомив один із учасників ринку, з числа постачальників УЗ.

Як повідомляв enkorr, різке здорожчання базових мастил почалося в листопаді й тривало у грудні 2020-го й січні 2021 року через скорочення постачань мастил на ринок. Так, на тлі скорочення попиту через пандемію до 10-річного мінімуму впали обсяги нафтоперероблення в РФ, також істотно скоротили обсяги виробництва європейські й американські заводи. Профілактичні роботи на низці заводів Європи виявили додатковий підвищувальний ефект на ціни.

У результаті, за даними Argus, котирування базового мастила марки SN 500 у балтійських портах у січні 2021 р. перевищили $750/т, що в 2,3 раза вище порівняно з рівнем червня 2020 р.. Паралельно з котируваннями ростуть і премії, які трейдери готові платити за гарантоване постачання мастил. Так, диференціал до котирувань базового масла SN 150 у Європі наблизився до +$300/т.

Нагадаємо, АТ «Укрзалізниця» в грудні 2020 р. й січні 2021 р. уклало рамкову угоду з компаніями «Корнет Холдинг», «КСМ-Трейд», «Торум» і «Міроіл» на постачання 5 тис. т моторних мастил для дизельних двигунів М-14В2 і 1,5 тис. т мастил М14-Г2ЦС у 2021 р..

АТ «Укрзалізниця» є найбільшим споживачем мастильних матеріалів в Україні, закуповуючи щорічно десятки позицій загальним тоннажем близько 15 тис. т. У 2019 році сума витрат на цю номенклатуру склала понад 560 млн грн.

Рамкові тендери на закупівлю мастил уперше було оголошено влітку 2020 р.. Процедура цих конкурсів така: після надходження заявок УЗ проводить їх кваліфікацію на відповідність тендерним умовам. Надалі з цими компаніями буде укладено рамкові угоди. Між постачальниками, з якими було підписано контракти, періодично проводяться конкурси цінових пропозицій.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти