У початок

PERN пропонує українським трейдерам інвестувати у зберігання в Польщі

Польський трубопровідний оператор PERN планує розвивати потужності з обробки нафтопродуктів, зокрема і в співробітництві з українськими компаніями. Комерційну пропозицію щодо можливостей спільної роботи PERN розіслав українським нафтотрейдинговим компаніям. Копію пропозиції має enkorr.

Згідно з документом, одним із варіантів співпраці є створення стабільного транспортного ланцюга з порту Гданська до Дорогуська. У межах проєкту передбачається низка заходів на базі у Дембоґуже (порт – ek) для досягнення 14-денного розвантаження танкера (розмір судна не вказано) з подальшим завантаженням пального і в Завадувці (біля Хелма) в автомобілі й залізничні цистерни.

Другий варіант співпраці – використання резервуарів PERN для зберігання пального українських компаній. При цьому, як зазначається у документі, «на цей час немає вільних (доступних) потужностей для зберігання бензину й дизельного пального як на митних, так і на податкових складах». Тому серед варіантів є використання потужностей, які буде вивільнено після закінчення поточних контрактів, а також після розширення резервуарного парку 21 у Дембоґуже (3 місткості на 50 тис. м³ кожна планується ввести в експлуатацію 2026 року).

Також PERN розглядає можливість будівництва нових резервуарів коштом клієнта. Для цього у компанії готові змінювати статус кожної бази на митний склад клієнта. «Суттєвим спрощенням співпраці є реєстрація українських компаній у Польщі й отримання необхідних дозволів від польських органів влади, зокрема таких як концесія OPZ», – зазначають автори пропозиції.

Потенціал розширення існуючих баз у PERN оцінюють в 1,8 млн м³, що може бути реалізований розгортанням місткостей від 10 до 50 тис. м3. Зокрема можливості дообладнання баз PERN новими резервуарами на сьогодні мають такий вигляд (м3):

  • Koluszki – I класу безпеки – 2x32 тис., 1х10 тис.; III класу – 2х32 тис., 2х15 тис.;
  • NWW – 3х50 тис., 3х32 тис.;
  • Boronów – 2х10 тис.;
  • Rejowiec – 5х32 тис.;
  • Emilianów – 1х10 тис.;
  • Skarżysko Kościelne – 4х15 тис.;
  • Trzebież – 2х10 тис.;
  • Jastrowie – 3х10 тис.;
  • Wola Rzędzińska – 4х32 тис.; 6х10 тис.;
  • Kawice – 1х32 тис. або 4х10 тис.;
  • Zamek Bierzgłowski – 3х10 тис.;
  • Zawadówka – 2х32 тис.;
  • Strzemieszyce – 4х10 тис.;
  • Narewka – 2х10 тис.;
  • Barycz – 3х10 тис.;
  • Grabowno Wielkie – 5х10 тис.;
  • Ugoszcz – 2х10 тис.;
  • Dębogórze – 9х50 тис.;
  • Małaszewicze – 2х50 тис..

Кожна з локацій відповідає вимогам закону Польщі від 16 лютого 2007 року «Про запаси нафти, нафтопродуктів і природного газу та принципи дій у ситуаціях загрози паливній безпеці держави й перебоїв на нафтовому ринку».

Додатково на паливній базі №13 у Завадувці у межах земельної ділянки можна розмістити 2 резервуари на 64 тис. м³ кожний для дизелю. У цьому разі необхідними інвестиціями будуть модернізація залізничної насосної станції й будівництво двох цистерн з установкою складних ефірів.

Витрати на розбудову потужностей І класу пожежної безпеки на власних базах PERN оцінює у 2 000 злотих/1 м 3 у разі з резервуаром на 32 тис. м3 і в 3 000 злотих/1 м 3 – для резервуара на 10 тис. м3. Для продуктів III класу пожежної небезпеки:

  • 50 тис. м³ - 1 200 зл./м³;
  • 32 тис. м³ - 1 600 зл./м³;
  • 15 тис. м³ - 2 100 зл./м³;
  • 10 тис. м³ - 2 500 зл./м³.

Терміни реалізації окремих резервуарних потужностей (проектування + будівництво і введення в експлуатацію):

  • 50 тис. м³ – 38 місяців;
  • 32 тис. м³ – 36 місяців;
  • 15 тис. м³ – 35 місяців;
  • 10 тис. м³ – 35 місяців.

Пропозиція PERN також покриває принципи комерційного співробітництва й розрахунків, але без конкретних показників.

Нагадаємо, 21 грудня 2024 року в Україні почне діяти закон про мінімальні запаси нафти та нафтопродуктів. Він визначає правові, організаційні й економічні засади створення МЗНН та їхнє функціонування в Україні.

Згідно з нормами закону, певну частину зобов’язань трейдери можуть зберігати у сусідніх країнах-членах ЄС. Утім, ані в Польщі, ані в Румунії, які є основними країнами-постачальниками пального в Україну, оператори стратегічного запасу не мають вільних потужностей для зберігання пального українських трейдерів.

 

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти