Польський трубопровідний оператор PERN планує розвивати потужності з обробки нафтопродуктів, зокрема і в співробітництві з українськими компаніями. Комерційну пропозицію щодо можливостей спільної роботи PERN розіслав українським нафтотрейдинговим компаніям. Копію пропозиції має enkorr.
Згідно з документом, одним із варіантів співпраці є створення стабільного транспортного ланцюга з порту Гданська до Дорогуська. У межах проєкту передбачається низка заходів на базі у Дембоґуже (порт – ek) для досягнення 14-денного розвантаження танкера (розмір судна не вказано) з подальшим завантаженням пального і в Завадувці (біля Хелма) в автомобілі й залізничні цистерни.
Другий варіант співпраці – використання резервуарів PERN для зберігання пального українських компаній. При цьому, як зазначається у документі, «на цей час немає вільних (доступних) потужностей для зберігання бензину й дизельного пального як на митних, так і на податкових складах». Тому серед варіантів є використання потужностей, які буде вивільнено після закінчення поточних контрактів, а також після розширення резервуарного парку 21 у Дембоґуже (3 місткості на 50 тис. м³ кожна планується ввести в експлуатацію 2026 року).
Також PERN розглядає можливість будівництва нових резервуарів коштом клієнта. Для цього у компанії готові змінювати статус кожної бази на митний склад клієнта. «Суттєвим спрощенням співпраці є реєстрація українських компаній у Польщі й отримання необхідних дозволів від польських органів влади, зокрема таких як концесія OPZ», – зазначають автори пропозиції.
Потенціал розширення існуючих баз у PERN оцінюють в 1,8 млн м³, що може бути реалізований розгортанням місткостей від 10 до 50 тис. м3. Зокрема можливості дообладнання баз PERN новими резервуарами на сьогодні мають такий вигляд (м3):
Кожна з локацій відповідає вимогам закону Польщі від 16 лютого 2007 року «Про запаси нафти, нафтопродуктів і природного газу та принципи дій у ситуаціях загрози паливній безпеці держави й перебоїв на нафтовому ринку».
Додатково на паливній базі №13 у Завадувці у межах земельної ділянки можна розмістити 2 резервуари на 64 тис. м³ кожний для дизелю. У цьому разі необхідними інвестиціями будуть модернізація залізничної насосної станції й будівництво двох цистерн з установкою складних ефірів.
Витрати на розбудову потужностей І класу пожежної безпеки на власних базах PERN оцінює у 2 000 злотих/1 м 3 у разі з резервуаром на 32 тис. м3 і в 3 000 злотих/1 м 3 – для резервуара на 10 тис. м3. Для продуктів III класу пожежної небезпеки:
Терміни реалізації окремих резервуарних потужностей (проектування + будівництво і введення в експлуатацію):
Пропозиція PERN також покриває принципи комерційного співробітництва й розрахунків, але без конкретних показників.
Нагадаємо, 21 грудня 2024 року в Україні почне діяти закон про мінімальні запаси нафти та нафтопродуктів. Він визначає правові, організаційні й економічні засади створення МЗНН та їхнє функціонування в Україні.
Згідно з нормами закону, певну частину зобов’язань трейдери можуть зберігати у сусідніх країнах-членах ЄС. Утім, ані в Польщі, ані в Румунії, які є основними країнами-постачальниками пального в Україну, оператори стратегічного запасу не мають вільних потужностей для зберігання пального українських трейдерів.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти