У початок

Перевізникам не вистачає «чистих» танкерів через нафтопродуктове ембарго

Заборона ЄС на імпорт нафтопродуктів з росії, яка набула чинності в неділю, повинна ще більше посилити тиск на ринок перевезень, пише Energy Intelligence.

Суднові брокери кажуть, що попри надзвичайні суми, нещодавно сплачені за старі судна для транспортування російської нафти до неєвропейських країн, і створення значного «тіньового флоту» для експорту продукції цього навряд чи буде достатньо. Експорт продукції з росії неминуче впаде, вважають вони.

Постачання «брудної» сирої нафти підпадають під заборону ЄС на імпорт російської нафти й обмеження G7 на транспортні послуги для третіх країн з 5 грудня. Ціновий ліміт дозволяє останнім продовжувати діяти, якщо ціни на сиру нафту складатимуть $60 за барель чи менше. 

Це фактично розділило ринок танкерів на два табори: один долучився до заборони ЄС і обмеження цін; і окремий тіньовий флот, який працює поза обмеженням і західною логістикою.

Аналогічна заборона на транспортні послуги й обмеження цін набули чинності з 5 лютого для російського експорту нафтопродуктів.

Ліміт на рівні $100 за барель було встановлено для більш легких продуктів з вищою вартістю, таких як дизельне пальне, а для решти – $45 за барель (для більш важких продуктів із меншою вартістю, таких як мазут).

На цю мить незахідний флот із приблизно 350 брудних танкерів — дуже великих нафтових суден (VLCC), суден Suezmax і Aframax — дозволив росії підтримувати експорт сирої нафти на рівні понад 4 млн барелів на добу (б/д), показують дані Energy Intelligence.

Але на відміну від сирої нафти, чистого тіньового тоннажу недостатньо, щоб російські продукти могли знайти аналогічний вихід.

«Хоча існує 292 чистих тіньових танкери, більшість із них малі й непридатні для далеких подорожей у відкритому морі», — каже Ендрю Вілсон, керівник відділу досліджень BRS shipbrokers.

«Ми оцінюємо потужність у барелях на рівні близько 77 млн барелів», — сказав він Energy Intelligence.

Це число становить лише 13,5% від загального тоннажу тіньового флоту (сума чистого і брудного тоннажу), оскільки чисті танкери зазвичай набагато менші, ніж танкери, які перевозять сиру нафту й інші брудні продукти.

Крім того, така оцінка місткості тіньового флоту є верхньою межею, враховуючи, що деякі з цих танкерів насправді можуть перевозити брудні продукти.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти