У початок

Перевалка ДП у Констанці на тлі підвищення фрахту впала вдвічі

Обсяги надходження дизпального в румунські порти зменшилися у червні на 48%, до 158 тис. т, свідчать дані Консалтингової групи «А-95». Це найнижчий показник за останні три роки.

Однією з причин зменшення перевалки стало підвищення ставок фрахту через ірано-ізраїльський конфлікт у середині червня. Раніше деякі трейдери повідомили enkorr, що вони не стали замовляти морських партій дизелю через їхнє здорожчання. Як наслідок, у Констанцу минулого місяця надійшло лише три танкери класу MR і LR проти восьми суден у травні.

Найбільший обсяг палива надійшов з Індії. Партія обсягом 83 тис. т прибула 13 червня, ще до того, як ставки фрахту почали зростати. Ще два танкери, по 34 тис. т кожний, надійшли з терміналів турецького НПЗ STAR у Аліазі й грецького Motor Oil у Айі-Теодорі.

У I півріччі обсяги перевалки дизпального в румунських портах впали на 35%, до 1,42 млн т. Негативний вплив на показники чинить впроваджений 0,5% податок з обороту для компаній-нерезидентів, що працюють у паливно-енергетичній сфері Румунії.

«Упроваджений з початку року податок з обороту для компаній-нерезидентів це дуже невдалий крок, оскільки він вбиває бізнес трейдерів. Oil Terminal завжди був вільним портом, відкритим для всіх, але додаткові $4-5 собівартості роблять продажі з Констанци неконкурентними. Ми зацікавлені в тому, щоб скасувати цей податок», — розповів комерційний директор Oil Terminal Габріель Дарабан під час конференції Petroleum Ukraine. Warsaw`25.

На результатах роботи паливного термінала у Констанці також позначилося зменшення продажів в Україну. В I півріччі обсяги імпорту ДП з Румунії скоротилися на 8%, до 712 тис. т.

Основним постачальником в Румунію морським шляхом була Туреччина, у I півріччі з цієї країни було відвантажено 713 тис. т дизпального. Вдвічі менше, 357 тис. т, надійшло з Індії. З Греції й Ізраїлю було відповідно відвантажено 139 тис. т і 123 тис. т. Серед інших постачальників варто виділити Кувейт і Єгипет, які впродовж I півріччя доправили до Румунії по одному танкеру обсягами 51 тис. т і 29 тис. т.

 

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти