У початок

Підвищення акцизів не матиме трагічних наслідків для вартості пального — експерт

У разі ухвалення парламентом закону про підвищення паливних акцизів, який уряд подав у Раду 13 травня, ціни на пальне можуть і не зрости, оскільки їх формують кілька складових.

Про це написав у своїй авторській колонці «Підвищення акцизів: вважайте це донатами на ЗСУ!» директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

Як зазначає експерт, у ЗМІ розгорнулася кампанія із залякування наслідками підвищення акцизів на пальне – на великих телеграм-каналах повідомили, що бензин у такому разі здорожчає до 75-80 грн/л.

Своєю чергою Сергій Куюн вважає, що зростання цін взагалі не є неминучим.

«Перший етап підвищення акцизу, запланований на 1 липня (якщо урядовий законопроєкт схвалить Рада), у перерахунку збільшує податкову складову для бензину на 1,5 грн/л, для дизпального – на 2 грн/л, для скрапленого газу – на 5,5 грн/л», – пояснює експерт, додаючи, що при формуванні ціни податкова складова не найбільша, тоді як основною є закупівельна вартість, або світова ціна.

«Якщо на момент запровадження нових акцизів ринок падатиме, для бензину й ДП минеться непомітно; якщо зростатиме, відчуємо», – заявив Куюн, додавши, що збільшення акцизу не перебільшує буденних коливань, «яких багато хто навіть не помічає».

Для прикладу, зазначив очільник «А-95», якби закон запрацював сьогодні, «для дизпального взагалі ніхто не побачив би змін, бо тут ціна падає через гарну зовнішню кон’юнктуру; …не було б особливо помітних змін і для бензину».

Єдине пальне, де підвищення ціни не уникнути, – автогаз, «бо «проковтнути» 5,5 грн/л важко». Але він запевняє, що автогаз збереже свою привабливість для споживачів, оскільки його ціна після підвищення акцизів становитиме 55-57% від ціни на бензин, що є «нормативним значенням».

Загалом експерт називає «акцизну» ініціативу історією про справедливість, оскільки нові акцизи «передбачають, що за кожен кілометр шляху всі будуть платити однаковий податок незалежно від виду пального. Не буде так, що той, хто на бензині, забезпечить чотири бронежилети, а хто на газу – один».

Скраплений газ майже 15 років користувався «акцизною» пільгою, нагадує Куюн, проте «як у будь-якої пільгової програми, у цієї теж мав бути кінець, саме це й відбувається».

При цьому, пише експерт, від підвищення податків ніхто не в захваті, адже для тих же продавців пального «підвищення цін загрожує зменшенням споживання, а відповідно продажів».

Та війна триває, і вона, нагадує Куюн, потребує ресурсів. Фінансує ж нашу армію винятково державний бюджет, а запропоноване збільшення акцизів, з його слів, гарантовано додасть у казну 37 млрд грн до кінця року. Тому експерт рекомендує ставитись до підвищення акцизів як до додаткових донатів на ЗСУ.  

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти