У початок

Панамський канал відклав екстремальне обмеження прохідної осадки суден

Адміністрація Панамського каналу (ACP) вирішила відкласти запровадження пов’язаних із посухою екстремальних обмежень максимальної глибини осадки суден, що проходять каналом. Про це з посиланням на Reuters повдомляють «Порти України».

Таке рішення ухвалене після раптового початку сезону дощів, який припинив багатомісячну посуху.

Зазначається, що чинними залишаться поточні обмеження на осадку в 44 фути (13,41 м) для шлюзів Neopanamax і 39,5 фута (12 м) для шлюзів Panamax.

Адміністрація не уточнила, до якого часу будуть відкладені заходи. Однак спеціалісти продовжать моніторинг рівня води і «вчасно оголошуватимуть про майбутні коригування».

Панама переживає один із найбільш посушливих періодів у своїй історії цього року, з неодноразовими оголошеннями про тимчасові обмеження на каналі, що, ймовірно, погіршиться з початком Ель-Ніньо — погодного режиму, який зазвичай приносить суху погоду в Центральну Америку. Для проходження одного судна уздовж Панамського каналу потрібно 200 млн літрів води, яка в основному набирається з озера Гатун, що швидко висихає.

Наприкінці квітня ACP обмежила максимальну глибину осадки суден у шлюзах Neopanamax каналу до 45 футів (13,71 м), а у травні прохідну осадку в два етапи було зменшено до 44 футів (13,41 м). У разі продовження посухи планувалося зменшити прохідну осадку з 26 червня до 43,5 фута (13,26 м), а з 19 липня — до рекордних 43 футів (13,1 м).

Керівник ACP Рікаурте Васкес заявляв також, що не виключає вжиття «крайніх заходів» обмеження щоденного транзиту водним шляхом із нинішніх 36 суден до 28 суден.

Щоб залишатися конкурентоспроможним, торік узимку Панамський канал розробив низку заходів, зокрема впровадив технологію перехресного заповнення водою шлюзів. Крім того, запроваджено плату для суден, які спричинили затримки й проблеми в експлуатації каналу.

Панамський канал з’єднує Панамську затоку Тихого океану з Карибським морем і Атлантичним океаном. Довжина — 81,6 км. Канал пролягає на рівні моря не по всій довжині: судна піднімаються і опускаються за допомогою шлюзів на вході й виході і проходять прісноводним фарватером, який живиться від річок. До реконструкції через канал проходило близько 4% світових торговельних вантажоперевезень і 16% торговельних вантажоперевезень до/із США.

Модернізований Панамський канал відкрито 26 червня 2016 року після масштабної реконструкції, яка тривала близько десяти років.

За підсумками 2022 фінансового року (ФР, жовтень 2021 — вересень 2022), Панамський канал збільшив транзит вантажів порівняно з 2021 ФР на 0,4% — до рекордних 518,2 млн тонн Панамського каналу (PC/UMS — одиниця виміру вантажообігу через канал, заснована на чистій місткості, одна тонна еквівалентна 100 кубічним футам вантажомісткості). За рік через канал пройшли 14,2 тис. суден.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти