На ринку України вимальовується тенденція укрупнення виробників бензину, які заміщують собою обсяги європейських трейдерів. Зокрема 2024 року різко наростили обсяги польський PKN Orlen і румунський OMV Petrom.
Про це з посиланням на дані Консалтингової групи «А-95» йдеться у матеріалі enkorr «Orlen проти OMV: хто і скільки привіз в Україну бензину».
Так, за 9 місяців 2024 року частка цих компаній у загальному імпорті бензину в Україну зросла з 33% до 62%.
Зокрема Orlen суттєво наростив обсяги постачання, збільшивши відвантаження майже вдвічі – 187,5 тис. т проти 95,4 тис. т торік.
«Це стало можливим завдяки найбільшим українським імпортерам – ОККО і WOG, які, схоже, вирішили припинити поневіряння Європою й повернулись до свого старого перевіреного постачальника. Вдвох вони додали польському концерну майже 75 тис. т. Цей обсяг фактично став заміною грецьким постачанням 2023-го», — йдеться у статті.
Також до закупівель у Orlen долучилася «Укрнафта», імпортувавши 14,8 тис. тонн.
«Можна впевнено стверджувати, що польський гігант дуже щасливий від цього, бо продаж бензину є ще тією проблемою у дизелізованій Європі. З урахуванням литовських обсягів PKN Orlen став найбільшим постачальником бензину в Україну цього року із 345,2 тис. т», — зазначається в матеріалі.
Румунський OMV Petrom також наростив обсяги постачань, досягнувши 223,1 тис. тонн, що становить 93% всього бензинового імпорту з Румунії.
Як вважає директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн, зростання обсягів від OMV не відбулося само собою, а є результатом дуже ефективної роботи трейдерської команди.
«OMV Petrom продемонструвала абсолютно непритаманний великим концернам стиль бізнесу, коли угоди можуть укладатися буквально за один день», – каже експерт «А-95».
Як зазначається, вказане збільшення обсягів відбулось завдяки ОККО й WOG, компанію яким склав Amic. Останній цього року перейшов на прямий імпорт від виробника, завдяки чому показник обсягів зріс на 53%.
«Прямі закупівлі в OMV почали Socar, VST, «Паралель», «Євростандарт», «АТ Енерго Трейд» (колишня «Альянс Енерго Трейд»), «Люкс Країна» й інші. Якщо 2023 року ОККО (частково) і «АТ Енерго Трейд» (весь свій обсяг) імпортували з Unicom Oil Terminal, то цього року вантажили винятково з OMV», — йдеться у тексті.
Нагадаємо, за 9 місяців 2024 року імпорт бензину в Україну знизився порівняно з аналогічним періодом торік на 6% – до 919,5 тис. т.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти