Нафтові танкери, що перевозять паливо, передовсім бензин і дизельо, очікують найбільше зростання попиту за останні три десятиліття вже наступного року, а переривання потоків російської нафти збільшить відстань, яку доведеться пропливати судам. Про це пише Bloomberg.
Згідно з підрахунками Clarkson Research Services Ltd, показник промисловості судноплавства, тобто обсяг перевезеного вантажу, помножений на відстань, яку він пропливає, зросте на 9,5% уже 2023 року. Це буде найбільший річний показник для танкерів, що які транспортують паливо з нафти із 1993 року, показують дані дослідницького підрозділу найбільшого у світі суднового брокера.
Оскільки санкції проти російських нафтопродуктів мають набути чинності з лютого, глобальне переспрямування вантажних потоків здається неминучим, збільшуючи відстані. Водночас є потенціал для збільшення обсягів, оскільки нові нафтопереробні заводи в Азії й на Близькому Сході починають експортувати продукцію, а в Китаї є можливість збільшити відтік.
«Це легко може бути в п’ять або шість разів більше, і це означає, що вам буде потрібно набагато більше кораблів для транспортування того ж обсягу, що ви імпортували раніше, — сказав Андерс Редіг Карлсен, аналітик Kepler Cheuvreux. – Це підштовхне попит на танкери-продуктовози».
У поєднанні з потоками сирої нафти очікується, що наступного року тонно-милі зростуть найбільше з 2014 року, згідно з даними, на 6,4%.
Це відбувається на тлі того, що ринок нафтових танкерів уже дає високі прибутки. Ставки на найм так званих танкерів середньої дальності, які транспортують очищене паливо, на один рік найвищі з 2008 року, свідчать дані Clarkson. Доходи від танкерів із сирою нафтою майже досягли рівня, аналогічного зафіксованому в травні 2020 року.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти