У початок

Обережно — «бодяга»: експерти попереджають про погіршення якості підробленого пального

На тлі дефіциту в Україні частішають випадки шахрайства й реалізації неякісного пального, виготовленого в кустарних умовах. Про це на своїй сторінці в Facebook повідомляє директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

«Насправді проблема давня. Та якщо раніше бодяжники реально досягли непоганих якісних результатів, маючи на меті обхід податків, то зараз питання саме у якості. Маю два відгуки від знайомих про зупинку машини й серйозні проблеми з двигуном», — пише він.

За його словами, йдеться про міні-НПЗ, які переробляють газовий конденсат із українських родовищ, додаючи октанопідвищуючі компоненти.

«Зараз вартість газового конденсату сягає 50 тис. грн за тону, що майже відповідає вартості дизпального. Стабільний бензин коштує як товарний – 39-42 грн/л. Та проблема в тому, що раніше октан підвищували за допомогою так званих «розчинників» з білорусі й росії. Рецептури були різні, зокрема і з використанням товарного бензину А-92. Зараз немає ані розчинників, ані А-92», — зазначає експерт.

Як октанопідвищуючий компонент, з його слів, використовується біоетанол (зневодженний спирт). Його у досить великих кількостях виробляють в Україні.

«Зауважимо, що бензин з більш ніж 30% біоетанолу – так зване альтернативне паливо – регламентована законодавством і поширена у світі речовина. Але воно за своїми експлуатаційними показниками має бути не гіршим від стандартних бензинів. Тобто споживач не має відчувати різниці, що в нього в баку. Держава стимулювала випуск цього пального пониженою ставкою акцизу», — каже очільник «А-95».

Але зараз для виробництва такого пального й просто для «бодяги» зі спиртом немає всіх потрібних складових. Окрім вищезазначених базових компонентів, як каже Куюн, це пальне також потребує пакету стабілізуючих присадок для запобігання його швидкому псуванню (розшаруванню). Їх немає теж.

«Саме тому якість «крафтового» бензину зараз накульгує на обидві ноги. Відчувають це й споживачі: черг за «альтернативою» не спостерігається навіть на тлі жорсткого дефіциту. Тому цікавтеся, звідки пальне, не поспішайте заправляти повний бак, спробуйте. Точно не варто заправляти авто «спиртовим» бензином, якщо не збираєтесь його швидко використати. Тривале зберігання не бажане», – рекомендує експерт.

Крім цього, він розповів про проблему купівлі талонів на пальне «з рук». «Й тоді, а зараз і поготів багато випадків шахрайства – талони виявляються недійсними. Перевірити їх можна лише на АЗС чи в офісі оператора-емітента. Будьте пильними!» — зазначив він.

Нагадаємо, дефіцит бензинів спостерігається майже у всіх регіонах України протягом останніх кількох тижнів.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти