У початок

Нижчі ціни концентрують попит на LPG на півдні

Продажі скрапленого газу на польському напрямку залишаються у коматозному стані, оскільки високі ціни відлякують українських імпортерів. Таким чином основний пульс ринку остаточно перемістився на Дунай.

Ціни FCA на східних і центральних терміналах Польщі за тиждень зменшилися з $748-790/т до $700-790/т завдяки появі дешевої пропозиції суміші у Білостоці. З урахуванням вартості транспорту до польсько-українського кордону автомобільні партії суміші здешевшали з $786-837/т до $735-837/т. У більшості випадків далі пропозиції справа не йде. «Нам вдалося продати кілька машин, але решта компаній лише забирає придбані раніше обсяги», — розповіли у польській компанії.

Зі слів трейдерів, на польському ринку відчувається надлишок продукту, тоді як ціни у середньому вищі за грудневі. Окрім 100% західного газу, компанії пропонують суміш з російським бутаном, ціна на який становить 3 000-3 150 зл/т ($721-757/т).

російський пропан із грудневих запасів на сході Польщі можна було придбати за 3 350-3 450 зл/т ($805-829/т). У Гданську гуртові партії пропану продавалися за $795-815/т, це на $25-30/т вище порівняно з попереднім тижнем. З урахуванням транспортних витрат до центру або сходу Польщі ціна на морський продукт становить 3 550-3 600 зл/т ($853-865/т).

Трейдери очікують, що активність на польському ринку буде вищою наступного місяця. «У нас багато запитів на лютий як від іноземних, так і від польських клієнтів», — сказав один з трейдерів. Січневі свята добігли кінця, а з ними закінчується дешевий російський ресурс. Крім того, польська митниця почала затримувати вагони з газом з Казахстану. Через посилення контролю за вантажами, який транспортується російською територією, митники можуть на кілька днів зупиняти партії казахського LPG для перевірки документів.

На литовських базисах вартість автомобільних партій суміші з урахуванням транспорту до польсько-українського кордону практично не змінилася й становить $792-794/т. Цього тижня Orlen Lietuva відвантажує газ українським клієнтам за $660-665/т, це на $25/т менше порівняно з попереднім. На 20-26 січня компанія зменшила ціну ще на $10/т.

Ціни пропозиції морського газу з Риги не змінилися й становлять €730/т FCA. Зі слів представника Latvijas Propana Gaze, попит на їхній продукт посередній. «Морський газ вдається прилаштовувати тільки на внутрішньому ринку через високі ціни. Поляків поки що наша пропозиція не цікавить», — зазначили в компанії.

Залізничні партії на польсько-українському кордоні пропонувалися у діапазоні $790-840/т DAP Ягодин, це на $20-30/т нижче порівняно з початком року, проте компанії не виявляють зацікавленості у придбанні вагонів.

На відміну від західного напрямку на півдні вирує життя. Щоправда, левову частину продажів роблять оператори дунайських терміналів на українському березі, оскільки румунські компанії з урахуванням логістики програють у ціні. На початку тижня українські компанії привезли 7,8 тис. т продукту, більшу частину якого вдалося доволі швидко продати. Воно й не дивно, автомобільні партії газу на дунайських пристанях залежно від вмісту пропану пропонувалися за 53 500-55 000 грн/т, що еквівалентно $730-745/т.

На румунських терміналах ціни не зазнали змін протягом тижня. Автомобільні партії пропану у Галаці продавалися за $745/т. У Мангалії пропан пропонували за $720-730/т. Наступного тижня у Мідію має надійти вже друге судно з американським пропаном, яке зафрахтував Unimot. Зі слів ринкових джерел, польська компанія пропонує продукт за $720/т. Як і минулого разу, частина обсягів дістанеться оператору термінала Octogon, компанія Unimot планує відвантажити в Польщу й Україну.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти