Компанія Insa Oil, що оперує болгарським терміналом у Білоземі, не змогла поновити постачання попри розблокування імпорту з цього напрямку два місяці тому. Про це свідчать дані Консалтингової групи «А-95».
З 25 червня, коли санкційний режим було припинено, по 25 серпня з Білозема було відвантажено лише 250 т дизпального, що відповідає 10 бензовозам. Загалом за цей період постачання з Болгарії становили 2,75 тис. т, або 0,24% від загального імпорту обсягом 1, 131 млн т.
Зі слів трейдерів, причиною низького інтересу ринку є неконкурентні ціни. Так, станом на 27 серпня вартість пального з Білозема в одного з трейдерів становить 42,20 грн/л. Водночас із Софії пропонують за 40,70 грн/л, а подекуди й нижче.
«Для мене взагалі незрозуміло, навіщо це було робити (накладати й знімати санкції — ek). Як на мене, цей базис міг працювати тільки 2022-го», – зазначив генеральний директор УНТК Олексій Дронніков.
«Не бачу жодних перспектив для його поновлення», – додав він.
Для довідки: 2022 року постачання з Болгарії становили 12% (617 тис. т) від загального імпорту пального, з яких 53 тис. т припадали на Білозем. 2023-го частка болгарського ресурсу зменшилась до 7%, або 408,12 тис. т, із початку цього року — до 18,9 тис. т.
У жовтні-листопаді 2023 року основні болгарські базиси відвантаження Русе, Бяла, Білозем та інші потрапили у список базисів, постачання дизпального з яких підпадало під додаткову перевірку. Після цього імпорт пального з цього напрямку знизився з 32,96 тис. т у вересні до 5,82 тис. т у грудні з подальшим зменшенням.
Підставою для включення Білозема у перелік ризикових базисів було отримання, перероблення й реалізація російського дизпального й газойлів, які потрапляли на НПЗ Insa Oil з болгарського морського термінала в Бургасі.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти