У початок

НАУ закликала Податковий комітет Ради підтримати уніфікацію паливних акцизів

Також є російською мовою

Нафтогазова асоціація України (НАУ) закликала Комітет Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики підтримати законопроект № 4098, який передбачає уніфікацію ставок акцизів на рівні €139 за 1000 л на моторні палива.

Про це йдеться в листі профільної асоціації, адресованому голові комітету Данилу Гетманцеву. Текст документа має enkorr.

У своєму зверненні НАУ вказує, що діюча ставка акцизного податку на скраплений газ дає змогу формувати на нього досить низькі роздрібні ціни в порівнянні з бензином і дизельним пальним, що, в свою чергу, призвело до збільшення споживання СВГ і до зниження споживання бензинів і ДП.

Наприклад, якщо обсяги споживання бензинів у 2013 р. становили 4 млн. т, то в 2019 р. цей показник скоротився до 1,9 млн. т, тоді як ринок скрапленого газу торік склав 2 млн т.

«Тенденція до збільшення обсягів споживання скрапленого газу й зменшення обсягів споживання бензинів триває і в 2020 році. Це, в свою чергу, не сприяє енергонезалежності України, оскільки 80% скрапленого газу імпортується в Україну», – йдеться у листі.

Крім того, в НАУ відзначили, що по всій країні продовжують працювати понад 600 автогазозаправних пунктів (АГЗП), які грубо порушують містобудівне, протипожежне й інше законодавство.

«Діяльність таких пунктів призводить до посилення недобросовісної конкуренції на ринку, що ставить чесних гравців ринку в дискримінаційне становище, завдає їм істотної шкоди й знижує конкурентоспроможність, оскільки зменшуються обсяги їх реалізації», – повідомили в асоціації.

Профільне об'єднання також звертає увагу депутатів податкового комітету на те, що акцизний податок є непрямим податком у ціні пального, який є джерелом наповнення Дорожнього фонду, звідки кошти йдуть на ремонт доріг.

«Дорожнє покриття зношується незалежно від використання виду палива автомобільним транспортом, тому акцизний податок повинно бути справедливо розподілено між різними його видами», – вважають в асоціації.

Також представники асоціації відзначають, що в Україні досі не затверджено Технічний регламент на СВГ, який би відповідав за хімічний склад автомобільного скрапленого газу та газу для комунально-побутових потреб. Також немає органу виконавчої влади, відповідального за якість цих продуктів. Саме дешевший газ для побутових потреб найчастіше продають несумлінні АГЗП, попри те, що він містить сірку, яка шкідлива для екології й автомобільних двигунів.

У НАУ резюмували, що уніфікація ставок акцизів дасть змогу зупинити зростання обсягів споживання скрапленого газу, знизити імпортозалежність й підвищити енергонезалежність країни, а також сприятиме розвиткові добросовісної конкуренції на паливному ринку.

Разом з тим профільна асоціація закликала податковий комітет утриматися від підтримки альтернативних законопроєктів, які передбачають збереження діючої ставки акцизу на скраплений газ, і проєкту закону, ініційованого главою Комітету ВР з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Андрієм Герусом.

Як повідомляв enkorr, Міністерство фінансів схвалило зі своїми зауваженнями проєкт закону, який передбачає уніфікацію ставок акцизів.

Нагадаємо, нині у Верховній Раді на розгляді перебуває кілька законопроєктів, що стосуються акцизів на нафтопродукти. Першим було зареєстровано законопроєкт, яким пропонується уніфікувати ставки акцизу на бензин, автогаз і ДП на рівні €139,5 за 1000 л. Його підтримують українські нафтопереробники, які зіткнулися з неможливістю збільшення виробництва нафтопродуктів через скорочення ринку бензинів і зростання ринку скрапленого газу.

У свою чергу Українська асоціація скрапленого газу через своїх парламентських лобістів на чолі з Ніною Южаніною зареєстрували законопроєкт, який передбачає фіксування співвідношення ставок акцизного податку на автогаз на рівні 25% від ставки акцизу на автомобільні бензини. Паралельно було подано аналогічний за змістом законопроєкт, але від депутатів фракції «Слуга народу».

Ще один проєкт закону подав глава Комітету ВР з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Андрій Герус. Він пропонує зменшити акциз на бензин з €213,50 до €169,5 за 1000 л і підвищити акциз на СВГ з €52 до €124,50 за 1000 л. При цьому акциз на дизельне пальне залишити на чинному рівні – €139,5/1000 л.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти

[email protected]

НАУ пишет ерунду для неграмотных людей: 1 Снижение потребления бензинов привело к уменьшению вымывания валюты из-за уменьшения ввоза бензинов, т.к увеличилось потребление СУГ и который дешевле. 2 "Продолжает работать 600 АГЗС которые нарушают...." так это компетенция других органов которые должны следить за соблюдением требований АГЗС и НАУ к этому какое имеет отношение? 3 "в Украине до сих пор не утвержден Технический регламент на СУГ, который бы отвечал за химический состав автомобильного сжиженного газа и газа для коммунально-бытовых нужд...", а ТРЕБОВАНИЕ ДСТУ EN 589:2017 который действуейт им не указ. В этом ДСТУ есть требования к определению сероводорода и другие требования к СУГ. 4 "Профильное объединение также обращает внимание депутатов налогового комитета на то, что акцизный налог является косвенным налогом в цене топлива, который является источником наполнения Дорожного фонда, откуда средства идут на ремонт дорог." - так дороги разрушают не автомобили которые потребляют СУГ, а в основном грузовики на дизельном топливе и передвигающиеся по этим дорогам по большей части с перегрузом. Может стоит начать внедрять повсеместное автоматическое взвешивание на дорогах?? 5 За НАУ мне кажется стоит одна бородатая особа, которая не хочет модернизировать свои предприятия (например увеличить глубину переработки нефти...), а снова на нас заработать ничего не вкладывая. Где нефть которая добывается в Украине, сколько произведено из нее бензинов и ДТ? НАУ несет какую-то ерунду ничем не обоснованную