У початок

НАУ підтримує посилення боротьби із нелегальним виробництвом пального

Нафтогазова асоціація України підтримує законопроєкт №10215, який посилить боротьбу з нелегальним виробництвом пального, йдеться у повідомленні прес-служби профільного об’єднання.

Як зазначили у НАУ, 30 листопада Комітет Верховної Ради (ВР) з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендував ухвалити законопроект № 10215 щодо запровадження системи контролю за обігом нафти, газового конденсату і розчинників. Законопроєкт було розроблено спільно з Міністерством фінансів України за участі Нафтогазової асоціації України та інших бізнес-асоціацій.

Проєкт закону передбачає внесення зміни до Податкового кодексу щодо віднесення до підакцизної групи товарів нафти й газового конденсату з нульовою ставкою акцизного податку, а також розчинників, які згідно з УКТ ЗЕД класифікуються за кодом 3814 00 90 19, зі ставкою 245,50 євро за 1000 л, та з одночасним запровадженням можливості застосування системи податкових векселів.

«Це дозволить контролювати обіг нафти й газового конденсату засобами СЕАРП і СЕ. Що, в свою чергу, істотно збільшить надходження сум акцизного податку з виробництва пального до бюджету. А запровадження нульової ставки акцизного податку не створюватиме додаткового податкового навантаження на споживача й легальних виробників нафтопродуктів», — вважають експерти Нафтогазової асоціації.

Вони зазначають, що в Україні на сьогодні дуже поширена практика нелегальної переробки сирого газового конденсату на прямогонний бензин, який у подальшому використовується як основний компонент, до якого додають розчинники або інші оксигенати для приготування бензинів, які не відповідають вимогам чинного технічного регламенту.

Загальний обсяг ринку газового конденсату в Україні становить приблизно 70 тис. тонн на місяць. Цього обсягу достатньо для виготовлення близько 60 тис. тонн неякісних бензинів і близько 10 тис. тонн дизельного пального, яке також не відповідає вимогам технічного регламенту.

Серед суб’єктів, які переробляють газовий конденсат, широко поширена й практика вчинення фіктивних правочинів. Зазвичай ця сировина переробляється на псевдобензин, який потім продається «за готівку», а документи продаються підприємствам реального сектору економіки, які звітують про використання газового конденсату як пального для різноманітних котлів і печей. Із цих обсягів не сплачується акцизний податок і ПДВ.

Такому широкому використанню газового конденсату й нафти при різноманітних оборудках сприяє те, що їхнє переміщення і реалізація майже не контролюються.

Реалізація положень проєкту закону №10215 не потребує додаткових фінансових витрат із державного й місцевих бюджетів України і загалом призведе до збільшення надходжень до бюджету.

«Нафтогазова асоціація України дякує депутатам Комітету ВР з питань фінансів, податкової та митної політики за впровадження додаткових ефективних інструментів, спрямованих на викорінення нелегального сегменту з нафтогазового ринку країни. Ми впевнені, що ухвалення проєкту закону №10215 сприятиме ліквідації поширених схем ухилення від оподаткування, а також виведенню значної частини економіки з тіні», — йдеться у повідомленні.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти