У початок

Напередодні заборони на нафтопродукти з рф Латвія прийняла кілька підозрілих танкерів

За останні два тижні у Ризький порт зайшли два танкери з санкт-петербурга, що порушило звичні ланцюжки постачань пального, повідомляє програма Nekā personīga на TV3.

Зазначається, що рівно за тиждень у Євросоюзі (ЄС) набуде чинності заборона на російські нафтопродукти. Компанії поспішають запасатися паливом, досягаючи рекордів імпорту. Понад третину його припадає на росію.

Власником танкера NS Point є російська державна компанія «совкомфлот», але на ньому майорить прапор Ліберії. Наприкінці минулого року він вийшов із польського порту і три тижні безцільно простоював у Фінській затоці. 20 січня судно зайшло у порт санкт-петербурга, де дві доби стояло біля нафтового терміналу. 22 січня NS Point танкер знову вийшов у море, а ввечері наступного дня зайшов у Ризький порт і почав перекачування дизельного пального в терміналі, що належить компанії Naftimpeks. Вранці 25 січня судно вийшло з Ризького порту і вирушило назад до санкт-петербурга.

Гунтар Гайлітіс, член правління підприємства, пояснює: «SIA Naftimpeks як перевалочний термінал для легких нафтопродуктів працює відповідно до нормативних актів, зокрема чинних санкцій проти росії. Оскільки ми пов'язані зобов'язанням не розголошувати комерційну таємницю замовника, ми не можемо розкривати всю інформацію в деталях. Однак зазначимо, що вказане судно, як і всі сторони, причетні до цієї угоди щодо закупівлі нафтопродуктів, перевірені й не перебувають у санкційних реєстрах. Ввезення нафтопродуктів у ЄС відбувалося відповідно до винятку, встановленого у регламенті».

Керуючий Ризьким вільним портом Ансіс Зелтиньш зазначає: «Якщо казати конкретно про судна з санкт-петербурга або російські порти, то вони прибувають нечасто. Зрозуміло, що кількість кораблів значно зменшилася з початком війни. Як порт, звичайно, ми не перевіряємо документи про походження вантажу. Якщо судно зайшло в порт, воно перетнуло територіальні води, отже, є прикордонна служба, берегова охорона, а також митниця, яка далі дивиться всі документи, пов'язані з вантажем. Латвія має бути впевненою у партнерах, із якими вона працює».

Буквально за кілька днів до NS Point у Ризькому порту був танкер NS Pride. Він також належить російському «совкомфлоту», ходить під прапором Ліберії й прибув прямо з санкт-петербурга.

«Капітанська служба відслідковує, що це за кораблі, — каже Зелтінш. — Є також деякі правила щодо суден. Усім, хто все ще плаває під російським прапором або перереєструвався і змінив прапор після 24 лютого, заборонено захід у порти ЄС. Крім цього обмеження нічого конкретного немає».

За неофіційною інформацією, NS Pride доставив близько 15 тис. тонн бензину 92 марки компанії Pars Termināls. Справжнім бенефіціаром Naftimpeks є Арманд Садаускіс, а в Pars Termināls таких бенефіціарів два: Садаускіс й громадянин Литви Мантас Вісмінас. Отримати коментар від Pars Termināls цього тижня передачі не вдалося.

Цього тижня біля адміністративної будівлі Pars Termināls на вулиці Твайка безперервно перебували десятки бензовозів. Більшість – з українськими номерами, але покупці є і з країн Балтії. З двох різних джерел Nekā personīga дізналася, що перевізники одержують сертифікат Orlen Lietuva. Проте компанія заперечує видачу такого документа. Крім того, в ньому зазначено, що паливо доставлялося залізницею.

Прес-секретар Orlen Lietuva Крістіна Гендвіле пояснює: «У січні цього року через Ризький порт ми не перевозимо ні імпортні, ні експортні товари. Це не наш вантаж». Компанія не заперечує, що чула від своїх клієнтів про те, що на ринку зненацька з'явилося дешевше паливо. Показники продажу Orlen різко впали.

Планується, що до 5 лютого, коли закінчаться винятки, встановлені для санкцій проти російських нафтопродуктів, із санкт-петербурга до Риги зайде ще один танкер із паливом.

Служба державних доходів (VID) пояснює, що отримала інформацію про те, що в Ригу прибули два танкери з нафтопродуктами, завантаженими в російському порту. Митниця приділяє особливу увагу перевірці документів як на російське паливо, так і на вантажі з країн Центральної Азії. Нині ввезення російського палива можливе за умови пред'явлення довгострокових договорів, укладених до червня минулого року, або разового договору угоди.

Nekā personīga попросила Арманда Садаускіса у текстовому повідомленні прокоментувати інформацію про те, що як мінімум одне з суден має сертифікат Orlen Lietuva. Він відповів, що ця інформація помилкова, і «вантаж, що перевозиться на кораблі, не має відношення до Orlen».

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти