Очікується, що значне накопичення запасів сирої нафти Китаєм продовжиться наступного року, допомагаючи пом’якшити світові ринки від зростання профіциту, але водночас маскуючи ширшу тенденцію до уповільнення зростання попиту на нафту.
Як пише Bloomberg, закупівля комерційних і стратегічних резервів нафти підтримала світові ціни 2025 року, коли ринок стикався зі швидким відновленням виробництва з боку ОПЕК+ і зростанням пропозиції від інших виробників. Частково підкріплені потребами енергетичної безпеки, запаси Китаю, як очікується, ще більше розширяться наступного року, згідно з прогнозами Citigroup Inc. і FGE NexantECA.
Стратегічний резерв нафти (SPR) Китаю є суворо приховуваною державною таємницею, і абсолютні рівні й темпи закупівлі важко оцінити. Постачальники часто використовують власні дані, щоб дати певне уявлення. Energy Aspects оцінює, що загальна місткість зберігання країни, включаючи комерційні резерви, становить близько 2 млрд барелів, і очікується, що наступного року вона зросте майже на 260 млн барелів.
«Фактичний імпорт може бути набагато вищим за наші прогнози, особливо у другій половині наступного року, якщо Пекін видасть новий мандат на заповнення сховищ», — зазначив Цзянань Сун, аналітик Energy Aspects. Група наразі очікує постачання близько 11,4 млн барелів на добу (б/д), що приблизно відповідає рівню минулого року.
Згідно з попередньою директивою, Китай планує купувати до 140 млн барелів для свого SPR із постачанням у період з жовтня по березень, за умови, що ціни залишатимуться нижче $80 за барель. Світовий бенчмарк Brent ненадовго перебував на цьому рівні в червні, але зараз торгується близько $62 через побоювання щодо надлишку.
Citigroup прогнозує, що накопичення запасів Китаєм може тривати зі швидкістю близько 900 тис. б/д наступного року, що більше, ніж середньодобове зростання з березня — близько 800 тис. б/д. FGE прогнозує, що країна може додавати 600 тис. б/д порівняно з 480 тис. б/д 2025 року.
За даними OilX, мережа прибережних резервуарів і печер країни наразі заповнена приблизно наполовину, що забезпечує достатньо місця для додаткових барелів, особливо з огляду на очікуване зниження цін на нафту 2026 року.
Закупівля Китаєм запасів привернула увагу ринку, але це відволікає від постійної тенденції країни до уповільнення зростання попиту на нафту через добре задокументовані фактори, такі як поширення електромобілів. Пекін також прагне консолідувати свою нафтопереробну промисловість, частково через екологічні цілі.
Ця консолідація означає, що велике нафтопереробне й нафтохімічне підприємство між Saudi Aramco та її китайськими партнерами в провінції Ляонін, ймовірно, компенсує скорочені потужності, а не значно збільшить споживання. Очікується, що комплекс запрацює наступного року, повідомляє JLC.
Згідно з даними Міжнародного енергетичного агентства (МЕА), зростання попиту на нафту в країні почало слабшати 2024 року після різкого стрибка 2023-го, коли було знято карантин через Covid. За даними МЕА, темпи зростання торік становили 0,8%, що значно нижче від середньорічного показника до пандемії.
За прогнозами Bloomberg, зростання попиту на нафту в Китаї наступного року становитиме 150 тис. б/д. Energy Aspects була найбільш оптимістичною, очікуючи щоденного зростання на рівні 320 тис. б/д, головним чином через зростання попиту на нафтохімічну продукцію. Проте прогноз свідчить про падіння порівняно з минулим роком.
«Це незворотний шлях, — сказав Є Лінь, віцепрезидент з нафтових ринків консалтингової компанії Rystad Energy, яка також прогнозує падіння темпів зростання попиту 2026 року. — Зараз ринок відчуває наслідки парку електромобілів у Китаї, який швидко зростає».
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти