Згідно з даними судноплавства, понад 30 нафтових суден, що перебувають під санкціями США й ведуть бізнес у Венесуелі, можуть зіткнутися з покаранням з боку Вашингтона після того, як Берегова охорона захопила супертанкер, що перевозив венесуельську сиру нафту на експорт, пише Reuters.
Захоплення, про яке оголосив президент Дональд Трамп у середу, стало першим випадком вантажу нафти з Венесуели, яка перебуває під санкціями США з 2019 року, і першими відомими діями адміністрації Трампа проти танкера, пов’язаного з Венесуелою, з моменту його наказу про масштабне нарощування військової сили в регіоні.
Зі слів джерел у судноплавстві, дії США на тлі посилення тиску Трампа на уряд президента Венесуели Ніколаса Мадуро викликали занепокоєння серед власників суден, операторів і судноплавних агентств, і багато хто переосмислює, чи варто виходити з венесуельських вод найближчими днями, як планувалося.
Очікується, що напади на вантажі венесуельського походження призведуть до короткострокових затримок експорту й можуть відлякати деяких власників суден, зазначають експерти й аналітики. Вашингтон раніше не переривав експорт нафти з Венесуели, який перевозився посередниками на сторонніх суднах.
Венесуела звинуватила США у «відвертій крадіжці», назвавши захоплення «актом міжнародного піратства».
Захоплений супертанкер, ідентифікований групою з управління ризиками як Skipper, є частиною «тіньового флоту» суден, які перевозять підсанкційну нафту до своїх найбільших пунктів призначення. Вони часто вимикають сигнал або іншим чином маскують своє місцезнаходження. Такі танкери все частіше використовуються трейдерами й відправниками, що мають справу з венесуельською нафтою, з часу запровадження Вашингтоном санкцій проти країни ОПЕК.
Попередні санкції на судна, пов’язані з Венесуелою, або потоки нафти призводили до того, що десятки завантажених танкерів чекали тижнями й навіть місяцями, щоб відплисти й уникнути конфліктів. У середу понад 80 суден, завантажених або тих, що чекали на завантаження нафти, перебували у водах Венесуели або поблизу її узбережжя, включаючи понад 30 під санкціями США, згідно з даними TankerTrackers.com.
Глобальний «тіньовий флот» включає 1 423 танкери, з яких 921 підпадає під санкції США, Великої Британії або Європи, згідно з аналізом, проведеним спеціалістами Lloyd’s List Intelligence. Зазвичай вони старі, їхня власність непрозора, і вони плавають без страхового покриття вищого рівня, яке відповідає міжнародним стандартам для великих нафтових компаній і багатьох портів.
Згідно з даними моніторингу суден, ці танкери здебільшого транспортують підсанкційну нафту з росії, Ірану та Венесуели до азійських напрямків. Багато з них здійснювали окремі рейси, перевозячи іранську або венесуельську нафту, а потім російські вантажі.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти