Постачання російського палива в Сінгапур у грудні різко зросли, повідомляє Bloomberg.
Попит на резервуари для зберігання нафти в Сінгапурі стрімко зростає, що свідчить про те, що потік російського палива змішується й реекспортується по всьому світу, зазначає видання.
Зі слів керівника оператора танків і консультанта, який консультує трейдерів у цьому питанні, резервуарний простір у місті-штаті розкуповується через зростання інтересу й прибутків від змішування постачань дешевого палива з росії з постачаннями з інших джерел. З його слів, цей процес може допомогти приховати походження вантажів.
Сінгапур не заборонив імпорту російської нафти чи нафтопродуктів, хоча фінансовим установам, що базуються в острівній державі, заборонено фінансувати або мати справу з російськими товарами і компаніями. Урядові установи Сінгапуру посилалися на минулі заяви про заборону й політику обмеження цін без додаткових коментарів.
Проте обробка і торгівля російським паливом залишається делікатною проблемою в регіоні, оскільки деякі покупці не хочуть, щоб їх бачили при купівлі вантажів.
Потоки російської сирої нафти і палива в Азію й на Близький Схід зросли з початком повномасштабної війни москви проти України, що змусило західних покупців відвернутися у відповідь. Такі постачання все частіше потрапляють у центри змішування і перерозподілу, такі як Сінгапур і Фуджейра в Об’єднаних Арабських Еміратах, де їх можна змішувати, перепаковувати й реекспортувати по всьому світу.
Ця тенденція збільшення обсягів постачань із росії в Азію й зростання ролі хабів у їх перерозподілі може ще посилитися найближчими тижнями, оскільки Європа готується запровадити нові санкції проти російських нафтопродуктів із 5 лютого. Учасники нафтового ринку спостерігають, де російські ресурси, такі як газойль, нафта і мазут, знайдуть кінцеве призначення, оскільки багато азіатських країн не займають жорсткої позиції щодо санкцій.
Кількість запитів росте
«Ми спостерігали збільшення кількості запитів щодо короткострокового/спотового зберігання в період до грудня», — заявив представник фірми зі зберігання нафти Advario Asia Pacific Pte. Компанія перевіряє джерело продуктів, щоб переконатися в дотриманні російських санкцій, перш ніж прийняти їх, додав він.
Представник сінгапурської компанії Jurong Port Universal Terminal Pte. відмовився коментувати конкретні переміщення продукції, але сказав, що компанія дотримується всіх застосованих санкцій. Серед інших складських компаній Horizon Singapore Terminals Pte. не відповів на запити Bloomberg, тоді як представник Royal Vopak NV відмовився від коментарів.
Advario, Jurong Port, Horizon і Royal Vopak експлуатують комерційні танки в Сінгапурі. Шестимісячна оренда сінгапурського мазуту або сховища сирої нафти зросла на цілих 17-20% порівняно з минулим роком, повідомили керівники компаній-операторів резервуарів.
Дані відстеження суден Vortexa Ltd. показали, що в грудні 2022 року сінгапурські нафтоприймальні термінали прийняли більш ніж удвічі більше обсягів російської нафти і мазуту, ніж рік тому. Місто-штат отримав 2,6 млн барелів нафти, що майже в 40 разів перевищує обсяг, отриманий роком раніше.
російську нафту, що у збільшених обсягах надходить до резервуарів Сінгапуру, ймовірно, буде реекспортовано на ринки Північно-Східної Азії, сказав Армаан Ашраф, глобальний керівник відділу скрапленого природного газу в промисловому консультанті FGE, що базується в Сінгапурі. Ймовірно, такі центри, як Сінгапур і Фуджейра, й далі відіграватимуть важливу роль у ребрендингу цих бочок для поширення у відповідних регіонах, додав він.
Нафтові прибутки
Зі слів Вільяма Тана, старшого віце-президента сінгапурської консалтингової компанії Miyabi Industries, трейдери і постачальники палива займаються зберіганням і змішуванням нафти з огляду на «дуже хороші» прибутки від такої діяльності.
Це пов’язано з наявністю дуже дешевих постачань російського мазуту й інших продуктів, таких як легке циклічне масло, сказав він. Це суттєво стимулює змішування цих сортів із високою знижкою в суміші, які можна перепродати за набагато вищою ціною, таким чином заохочуючи трейдерів і постачальників палива шукати наземні резервуари або офшорні плавучі сховища для таких ігор.
За оцінками Тана, трейдери можуть отримати близько 20% прибутку від змішування російських компонентів з іншими сортами для отримання змішаного мазуту. Ця тенденція спостерігається з жовтня, і це більше, ніж типовий прибуток від 10% до 12%, додав він. Проте націнка може зрости, якщо продавці будуть відчайдушніше розвантажувати свої вантажі через додаткові торговельні обмеження.
«Частина цієї суміші палива може піти в бункерне паливо в Сінгапурі або бути проданою в сусідні країни, такі як Індонезія і В’єтнам», – підсумував Тан.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти